Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dumt att chansa enligt mig
Jag utelämnar allt ur mitt CV där jag inte på 2 meningar kan förklara arbetsgivarens möjliga nytta med.
Frågar någon så svara sanningsenligt men tänk dig in HR folkets situation. De skall läsa 100 ansökningar och sortera ut 10 till intervju, snabbaste sättet är att sortera ut folk som på ytan har negativa egenskaper. Skadedrabbad idrottsutövning och risk för "kampsportsnubbe med Adidas,tribal och kamphund" är knappast gynnsamt....
Ni har nog rätt, utelämnar det i CV:n. Jobbar dock redan i företaget
jefla formellt företag du jobbar i, ring upp chefen och säg att du är sugen på jobbet.
vill man jobba på en sån firma....
Är kanske lika bra att utelämna att man kör "offroad"motorcykel om sommaren.
Ingen som jobbar inom QM och har tankar att dela med sig? ISO certifiering låter ju inte så spännande men det är alltid trevligt att få vara med och förändra/förbättra.
Är detta i Sverige? Varför använder man isf en engelsk titel?
vill man jobba på en sån firma....
Är detta i Sverige? Varför använder man isf en engelsk titel?
Internationellt bolag gissar jag... ser ut så nu för tiden.
Chefen kommer jag dock ringa till eller besöka då jag har lite andra funderingar.
Ja det är en bra fråga. Tyvärr brukar väl HR skötas av något slem till rekryteringskonsult även på de bästa bolagen.....![]()
bara att drar man upp det i CVn så är det något man tror att företaget skulle tycka är viktigt och då har man helt plötsligt blandat in det själv utan anledning.
Det skall, som någon annan skrev, finnas någon sorts relevans i det som tas upp i CVn.
Själv håller jag på med cykling och skriver en rad om att det är en bra träningsform som bygger såväl fysisk som mental uthållighet, det kan en arbetsgivare dra nytta av.
Beror ju på var du skickar det.Såe... i de personliga breven jag skickat in till diverse företag i mina jobbansökningar genom åren där jag skrivit att jag "har ett intresse för motorcyklar" har varit något negativt?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |