Pepparkakor

Jag skulle undvika det. Trots att många, framförallt unga, förstår att det handlar om mer än bara slåss så finns det många stofiler där ute som förknippat det med att du är "en som gillar att slåss".
Har du oturen så får en sådan person tag i ditt cv o du har ett minuspoäng jämte andra sökande. Min tanke iallfall. Dumt att chansa enligt mig

Jag har alltid utelämnat saker som att jag är fotbollssupporter och tränar thaiboxing, och det har gått bra att få jobb ändå. :tummenupp

Jag utelämnar allt ur mitt CV där jag inte på 2 meningar kan förklara arbetsgivarens möjliga nytta med.

Frågar någon så svara sanningsenligt men tänk dig in HR folkets situation. De skall läsa 100 ansökningar och sortera ut 10 till intervju, snabbaste sättet är att sortera ut folk som på ytan har negativa egenskaper. Skadedrabbad idrottsutövning och risk för "kampsportsnubbe med Adidas,tribal och kamphund" är knappast gynnsamt....

Jag utelämnar allt ur mitt CV där jag inte på 2 meningar kan förklara arbetsgivarens möjliga nytta med.

Frågar någon så svara sanningsenligt men tänk dig in HR folkets situation. De skall läsa 100 ansökningar och sortera ut 10 till intervju, snabbaste sättet är att sortera ut folk som på ytan har negativa egenskaper. Skadedrabbad idrottsutövning och risk för "kampsportsnubbe med Adidas,tribal och kamphund" är knappast gynnsamt....

vill man jobba på en sån firma....

Ni har nog rätt, utelämnar det i CV:n. Jobbar dock redan i företaget, så dom vet att jag inte kör med adidasbyxor och har med kamphunden till jobbet :) Är kanske lika bra att utelämna att man kör "offroad"motorcykel om sommaren.

Ingen som jobbar inom QM och har tankar att dela med sig? ISO certifiering låter ju inte så spännande men det är alltid trevligt att få vara med och förändra/förbättra.

jefla formellt företag du jobbar i, ring upp chefen och säg att du är sugen på jobbet.

Stämmer, är väldigt formell sökprocess i företaget. CV:n kommer jag sända till personalavdelningen. Chefen kommer jag dock ringa till eller besöka då jag har lite andra funderingar.

Ja det är en bra fråga. Tyvärr brukar väl HR skötas av något slem till rekryteringskonsult även på de bästa bolagen.....:D

Är kanske lika bra att utelämna att man kör "offroad"motorcykel om sommaren.

Ingen som jobbar inom QM och har tankar att dela med sig? ISO certifiering låter ju inte så spännande men det är alltid trevligt att få vara med och förändra/förbättra.

Att betala stora mängder pengar för att köra omkring på undermåligt underhållna vägar och sova i tält är knappast särskilt vettigt.

Jag kör ökenracing något jag brukar beskriva som: Att betala flera månadslöner för att få bo i tält, käka frystorkad mat och bära motorcykel genom en stor sandlåda. Det vore nog bättre att hänga i Cannes och spruta Crug istället, mycket mer cheyer ivf.....:gnissla

Last edited:
Är detta i Sverige? Varför använder man isf en engelsk titel?

Internationellt bolag gissar jag... ser ut så nu för tiden.

Bara för att man inte skall nämna det i CVn betyder det inte att företaget inte är ok med det man håller på med... bara att drar man upp det i CVn så är det något man tror att företaget skulle tycka är viktigt och då har man helt plötsligt blandat in det själv utan anledning.

Det skall, som någon annan skrev, finnas någon sorts relevans i det som tas upp i CVn.

Last edited:
När det gäller kampsportandet så skulle jag få in det under fritidsintressen som "motionerar x ggr i veckan". Det är aldrig negativt att den anställde är mån om sin hälsa. Om frågan om vilken typ av motion det gäller dyker upp så kan man alltid svara att det är mestadels kondition och styrketräning. Ingen mening att gå in i detalj på exakt vad om inte det skulle kännas rätt.

Jag läste ett CV/Personligt brev som innehöll att snubben var medlem i någon rollspellsförening...

Jag undrar hur han tänkte...

haha, du anar inte vad som hänt på titelfronten i detta land.

Internationellt bolag gissar jag... ser ut så nu för tiden.

det krävs långt mindre för att företag ska drabbas av titelfeber ala US of A

Chefen kommer jag dock ringa till eller besöka då jag har lite andra funderingar.

bra!!

Ja det är en bra fråga. Tyvärr brukar väl HR skötas av något slem till rekryteringskonsult även på de bästa bolagen.....:D

:näsblod

bara att drar man upp det i CVn så är det något man tror att företaget skulle tycka är viktigt och då har man helt plötsligt blandat in det själv utan anledning.

Det skall, som någon annan skrev, finnas någon sorts relevans i det som tas upp i CVn.

får väl byta fritidsintresse så det passar för stunden, för mig att jag läst någonstans att man ska ljuga i CVn :D

Last edited:
Jobb

QM är i min värld ingen höjdare. Du vänder papper och tjatar på folk att skriva rutiner och ses som "den jävla processmänniskan som inte fattar något". Ännu bättre blir det om du driver internrevision...

Men vissa gillar detta och de jag träffar i jobbet trivs med sin roll, ofta hamnar man ändå långt från kärnverksamheten.

Ang. kickboxning så hade jag nöjt mig med "gillar att träna". En person som tränar uppskattar de flesta, kickboxning kan däremot lätt missuppfattas, oavsett hur seriös du själv må vara. Spara det till intervjun om det nu är viktigt för dig och fundera på om det över huvud taget är viktigt för arbetsgivaren. Själv håller jag på med cykling och skriver en rad om att det är en bra träningsform som bygger såväl fysisk som mental uthållighet, det kan en arbetsgivare dra nytta av.

Epo....

Touche!

Fördelen med cykling jämfört med t.ex gymfolk är att amatörerna har vett att håll sig borta från dopingen...

Såe... i de personliga breven jag skickat in till diverse företag i mina jobbansökningar genom åren där jag skrivit att jag "har ett intresse för motorcyklar" har varit något negativt? :gnissla

Såe... i de personliga breven jag skickat in till diverse företag i mina jobbansökningar genom åren där jag skrivit att jag "har ett intresse för motorcyklar" har varit något negativt? :gnissla
Beror ju på var du skickar det.

Där jag var på intervju för ett tag sedan höll alla på med bilar/motorcyklar, då är det klart att det är positivt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT