Pensionärsgrejer.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad är det mest pensionärsaktiga ni gjort?
Idag kokade jag disktrasan i en kastrull. Det var pensionärsaktigt. Jag har även tagit rabattkuponger i ingången till ICA när jag handlat. :)

Tagit med mig kasse till butiken för att bära hem varorna i.. gjorde det en gång och gör fanemej aldrig om det igen..

Jag köpte en hel kyckling och stoppade in i ungen och fikCsade.

Det gör jag aldrig mer om!

kört i 30km/t i stan på en söndag.

skall aldrig göra om det..

Kört i 60 på 90 väg, och jag hade ingen framför mig som var en stoppkloss!

Det gör jag aldrig om...

Köpt Mårbackapelargoner till fönstrena.

Iofs påtvingat, men det kändes pensionärsaktigt.

Gnällt i kassakön på att det tar för lång tid

Skrivit insändare, och fått den publicerad, om nya påfund. Detta var när jag var 22 år dessutom. :skrämd

RMT_Racing skrev:
2504039 Tagit med mig kasse till butiken för att bära hem varorna i.. gjorde det en gång och gör fanemej aldrig om det igen..
Det gör jag ofta, mest för att jag tycker det är onödigt att släpa hem massa plastkassar.
Jag kanske är pensionär isf.?

RMT_Racing skrev:
2504039 Tagit med mig kasse till butiken för att bära hem varorna i.. gjorde det en gång och gör fanemej aldrig om det igen..

Jag har också gjort det där en gång, mest för att det svämmar över av plastpåsar under diskbänken, men det var inte värt det. Rodnaden som uppstod var allvarlig, svåra krämpor över bröstet och betydligt försämrad kroppshållning till följd av skammen. Det är tamej fan att jämföra med att panta burkar det där.

fy fan

sEiKo skrev:
2504378 Det gör jag ofta, mest för att jag tycker det är onödigt att släpa hem massa plastkassar.
Jag kanske är pensionär isf.?

Hade en tjej en gång i tiden som efter vi handlat raskt plockade upp en medhavd kasse ur handväskan. Kan ta knäcken på de mest solida förhållanden. Så gör man bara inte, naturligtvis skällde jag ut henne.

Fy fan.

Fakkverk skrev:
2504478 Hade en tjej en gång i tiden som efter vi handlat raskt plockade upp en medhavd kasse ur handväskan. Kan ta knäcken på de mest solida förhållanden. Så gör man bara inte, naturligtvis skällde jag ut henne.

Fy fan.

Plast eller papper? Jag tycker papper är värst. Det enda som någorlunda kan rädda ens anseende är om påsen kommer från en exklusivare affär än den man för tillfället befinner sig i, typ NK-kasse på PrisXtra är avsevärt mycket bättre (ofantligt rentav) än det omvända.

En del i vår ålder (under 65) pantar burkar har jag sett, varför skriver inte de i tråden? :confused:

Det finns säkert folk här som källsorterar också. Någon kanske rent av har en mask-kompost under diskbänken.....

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2