Pennor att rita på fönster?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag söker en penna som går att rita på glas med. Första tanken är whiteboardpennor, om de nu inte är speciellt gjorda för plastunderlag, men är det någon som testat? Jag vill alltså kunna torka bort det lätt.

Några andra förslag på pennor som funkar på glas? Någon demon-googlare som hittar nått?

Mvh Jonas
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag ritade med whiteboardpennor för ett tag sedan, det funkade bra tyckte jag.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Detta har varit uppe flera ggr på sidor som zatzy och liknande, för att kunna skriva siffror på rutorna.

Kika där.

Edit: Vit skokräm är det flera som skriver :va
 
Last edited:

Snarret

Guest
Whiteboardpennor funkar finfint! Har det fått vara länge kan man behöva lite vatten för att torka bort, men annars är det inga problem! :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vill du inte kunna ta bort det lätt så fungerar vad som helst ungefär. Om vi alltså säger att du har en glasskiva som du vill måla ett konstverk på. Vill du sedan ta bort det så kan du gå på med nästan vad som helst när du inte riskerar att skada något runt omkring. Glas är hyfsat tåligt.

Vill du däremot kunna ta bort det du målar utan att gå på med syra (för rädsla att skada billack, gummilister eller liknande) så är det whiteboardpenna eller något liknande som gäller. Eller blackboardpenna, blackboardpennor används på svarta tavlor på t.ex pubar och liknande, de är mera täckande än whiteboardpennor.

Skulle du däremot vilja måla på glas och få det att sitta kvar så skulle det nog vara ett par aningar svårare.

Närmaste hobbyaffär (Panduro eller liknande) har nog något som passar dina behov hur som helst.
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag brukar använda en bilruta med ett vitt papper på insidan som whiteboard i depån, funkar utmärkt med whiteboardpennor och tillhörande suddkloss eller trasa. Har funkat bra i flera år.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top