Penguin goes racing!

JoS skrev:
Imponerande Penguin!

Du ser ut att ha lyckats med inredningen. Har du tänkt ut allt själv eller har du spionerat på dina medtävlare?

Hmm.. JAG har slitit/rivit/skruvat/skruvat/lyft/knuffat ur inredningen, gjort rent golv, tak o väggar, använt hårfön o fingrar o pillat bort alla klistermärken på utsidan, tänkt ut ungefär hur JAG skulle vilja göra och bollat idéerna med Pingu och min händige far, satt idéerna i verket och i sällskap med pappsen sågat, spikat, skruvat, måttat, borrat och ÄNTLIGEN, efter (1)svordom och mycket slit, har det börjat likna nåt!

Fast idag var Pingu riktigt duktig, han avbröt sitt :va och skruvade i tre skruvar, så micron ska stå stadigt! :banana

/ :näsblod

Oups. :rodnar Sorry Anneli.

Du har varit väldigt duktig tycker jag. Jag tyckte väl att det var lite väl uttänkt för att komma ifrån Penguin. Heh...

Anneli skrev:
Hmm.. JAG har slitit/rivit/skruvat/skruvat/lyft/knuffat ur inredningen, gjort rent golv, tak o väggar, använt hårfön o fingrar o pillat bort alla klistermärken på utsidan, tänkt ut ungefär hur JAG skulle vilja göra och bollat idéerna med Pingu och min händige far, satt idéerna i verket och i sällskap med pappsen sågat, spikat, skruvat, måttat, borrat och ÄNTLIGEN, efter (1)svordom och mycket slit, har det börjat likna nåt!

Fast idag var Pingu riktigt duktig, han avbröt sitt :va och skruvade i tre skruvar, så micron ska stå stadigt! :banana

Så duktig så... :pannkyss
Var får jag sova??? :)

Anneli skrev:

Det låter vettigt att man ser till att micron står stadigt! Det är juh trots allt den allmäktige matmaskinen vi pratar om..

Bra jobbat.

Jag är jäkligt glad för din skull !!
Håller tummarna för dig den kommande säsongen
och hoppas att du slipper syna sandfollan.. :gnissla

Kamikaze kid skrev:
Så duktig så... :pannkyss
Var får jag sova??? :)
Sova, skulle inte du mecka... :D :hihi

Mera!

Idag har det tillverkats framhjulsstöd som ska hålla hojarna på plats i bussen. Efter det provlastades det! :banana

PS! Anneli tillber racingguden på första bilden. :Bugar
:hihi

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    87.4 KB · Visningar: 83
  • 3.jpg
    3.jpg
    112.9 KB · Visningar: 60
  • 4.jpg
    4.jpg
    99.8 KB · Visningar: 69
Last edited:
Penguin skrev:
Arbetet med rejsbussen fortskrider. :banana

Eftersom bussen ska fungera både som transportbuss och boende så sitter nu nedfällbara (och borttagbara) sängar på plats, med mellanskiva som även fungerar som lastramp. En uppfällbar (så att man slipper slå i huvudet mer än nödvändigt) hylla har monterats över verktygsskåpet i fram, samt korgar och krokar finns nu på plats. Fästen till mikrovågsugn är också klart!

1. Sängarna nerfällda med mellanskiva, bäddmadrass och mysbelysning tillkommer. :trött

2. Mellanskivan funkar även som lastramp.

3. Allt uppfällt och undanstoppat, klart för lastning.

4. Hylla, skåp, korgar och eluttag finnes.

5. Fiiina fästöglor ska hålla hojarna på plats.

6. Inte så mycket grovjobb kvar!

Såg bra ut. Ska ni sova i bussen kan det vara en bra ide med en ventil på taket så det kommer in lite luft. Inte dumt med en fläkt också. Sen är det bara att bygga ett schysst takräcke och en stege upp. Så slipper ni packa allt i bussen.

Ja just det det var en Ford så lufthål i plåten brukar komma automatiskt :tungan

WestW skrev:
Såg bra ut. Ska ni sova i bussen kan det vara en bra ide med en ventil på taket så det kommer in lite luft. Inte dumt med en fläkt också. Sen är det bara att bygga ett schysst takräcke och en stege upp. Så slipper ni packa allt i bussen.

Ja just det det var en Ford så lufthål i plåten brukar komma automatiskt :tungan

Precis..

På mitt rejs släp som jag sov i under riktiga budget normer hadde jag en ventil med solcells fläkt...
Funkade kanon när solen gick upp så man slapp värmeslag...

Men det kanske ska sitta en eldriven som man kan slå på ordentligt efter Mickro värmd ärtsoppa! :3freak :fart :ajjabajja

Sicken jävla lyxsatsning. Rejsbussen fixad innan du ens köpt däck till hojen. Posörvarning på det.....

Då var det dags igen då....

Ikväll bär det av ner till Anderstorp för A-Racing, för två dagars träningsläger samt den första SM-deltävlingen. Ska bli spännande att köra, minst sagt. Ny bana, andra gången på hojen och knappt plusgrader ute...

Wish me luck. :gnissla

Penguin skrev:

*Sparkiändalykten!*

Kommer själv tyvärr inte deltaga men skickar Gurra som påhejjare...
Ska visa honnom hur man pekar med hela handen först!

Vi kommer leverera en liten maskot som kommer stå som ett litet mål till förarna i teamet att få göra av med!
En liten gåva från era små mekaniker som inte gjort så stor nytta ännu! :banana

Känn ingen press bara! :hihi

Penguin skrev:
Ikväll bär det av ner till Anderstorp för A-Racing, för två dagars träningsläger samt den första SM-deltävlingen. Ska bli spännande att köra, minst sagt. Ny bana, andra gången på hojen och knappt plusgrader ute...

Lycka till grabben! Vet att det kommer att gå bra för dig! Se till att ha roligt!

Penguin skrev:

We wish you luck!

Lycka till som fan, och som kreuger sa, ha det jävligt skojj nu!

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2