Pengar från 2 bolag??

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
Det är så att jag var med om en olycka för lite över 2 år sedan. och jag har hört att man kan få ut pengar från både bolaget jag hade mitt fordon i samt min olycksfallasförsäkring, stämmer detta eller får man bara pengar från ett bolag?

Mvh//P

putteb skrev:
2642668 Det är så att jag var med om en olycka för lite över 2 år sedan. och jag har hört att man kan få ut pengar från både bolaget jag hade mitt fordon i samt min olycksfallasförsäkring, stämmer detta eller får man bara pengar från ett bolag?

Mvh//P

Om du skadade dig så borde du få ut olycksfall.... Kolla hur mycket för det finns risk att f-bolaget höjer din premie på hojen då.

det stämmer....

kvaddade själv i somras....

hojförsäkring i T-H....

olycksfallsförsäkring i folksam...

kommer få ersättning för ärr och invaliditet från båda....

men sveda och värk från T-H...

har blivit rätt kunnig på vad som gäller så skicka ett Pm istället om du undrar nåt??
mvh tobbe..

sx-pojken skrev:
2642785 det stämmer....

kvaddade själv i somras....

hojförsäkring i T-H....

olycksfallsförsäkring i folksam...

kommer få ersättning för ärr och invaliditet från båda....

men sveda och värk från T-H...

har blivit rätt kunnig på vad som gäller så skicka ett Pm istället om du undrar nåt??
mvh tobbe..

Nu fattade jag hur han menade. :rolleyes:

Olycka som olycka. det är ju därför man försäkrar sig, det ska väl bara vara att pröjsa för F-bolaget.

Personförsäkringar kan man ha hur många som helst, om en invaliditetsgrad fastställs hos ett av dem gäller de för övriga. Har själv tre olycksfallsförs. och fick ers från alla tre och arbetsgivaren vid en olycka på jobbet. Dock lite administrativt arbete innan man får det man betalat för...
Sedan kan man tycka vad man vill om att ha tre förs men det kostar c:a 200/mån och får vara värt det.

Jimmy skrev:
2642833 Personförsäkringar kan man ha hur många som helst, om en invaliditetsgrad fastställs hos ett av dem gäller de för övriga. Har själv tre olycksfallsförs. och fick ers från alla tre och arbetsgivaren vid en olycka på jobbet. Dock lite administrativt arbete innan man får det man betalat för...
Sedan kan man tycka vad man vill om att ha tre förs men det kostar c:a 200/mån och får vara värt det.

De har olika läkare på försäkringsbolagen som kan bedöma olika invaliditetsgrad. Sen går det ju alltid att överklaga om nåt bolag skriver lägre än nåt annat.

Emmi skrev:
2643102 De har olika läkare på försäkringsbolagen som kan bedöma olika invaliditetsgrad. Sen går det ju alltid att överklaga om nåt bolag skriver lägre än nåt annat.

Det är sant, men bolagen tolkar väl alltid till den skadades fördel?? :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...