Pendlingshoj

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
Suzuki GS 750
Tjenare!

Inför nästa säsong så ska det införskaffas ny båge, som jag hade tänkt pendla till jobbet med. Problemet som jag vill få lite synpunker på är val av hoj.

Hjärtat säger att jag ska skaffa någon av följande:
- Suzuki TL1000R
- Honda VTR SP1

Men förnuftet börjar göra sig påmint att hojen ska hålla oxå... :rolleyes:

Jag kommer pendla från Skara till Göteborg...

//Thomas

Knucklehead skrev:
Tjenare!

Inför nästa säsong så ska det införskaffas ny båge, som jag hade tänkt pendla till jobbet med. Problemet som jag vill få lite synpunker på är val av hoj.

Hjärtat säger att jag ska skaffa någon av följande:
- Suzuki TL1000R
- Honda VTR SP1

Men förnuftet börjar göra sig påmint att hojen ska hålla oxå... :rolleyes:

Jag kommer pendla från Skara till Göteborg...

//Thomas

Gillar båda hojjarna (men hade själv valt SP1 hehehe) men har du funderat på vad det kostar dig i milkostnad att pendla på en såpass ny hoj....... (Om inte så fundera inte, bara köp! :) )

Jo, jag vet att det blir en hög milkostnad, därför ber jag om alternativ...

Vill ju ha en hoj som inte är allt för dyr i varken bränsle eller service/reparationskostnader + att det gärna får vara en v-twin :yoparty

//Thomas

Knucklehead skrev:
Vill ju ha en hoj som inte är allt för dyr i varken bränsle eller service/reparationskostnader + att det gärna får vara en v-twin :yoparty

//Thomas

Där valde du ju precis bort VTR'en alldeles själv. ;)

Plåtniklas: Jag har läst att VTR:en är dyrare i bensin, men tänkte kanske att den var billigare i reservdel, håller bättre mm!?

//Thomas

TLS'en har mycket bätttre körställning än både TLR och SP1.

Jag skulle då inte ens funderat på Tillern eller spettan som pendlar hoj...

Du ska ha min SV1000! :tomten

24 mil på en tank utan problem, går säkert att pressa ut fler mil om man håller sig under 170... Inte mycket vinddrag eller vibrationer att bråka om heller.

PutteLiten: Men den ska ju inte bara fungera som pendlingshoj... :tummenupp

Spinky Spendrup: Jadu... Den vore underbar! Men säkert alldeles för dyr... :(
Hur lång är service intervallen på TL/SV motorn!?

//Thomas

Knucklehead skrev:
Jo, jag vet att det blir en hög milkostnad, därför ber jag om alternativ...

//Thomas

Du kan få köpa min NTV650 om du vill... V-twin, 0,4 liter/mil och går ALDRIG sönder :) Måste ju finnas en anledning till att MC-Buden i London förhandsbokade alla reverer i butikern när de släpptes :tummenupp

Ska du pendla så ska du definitivt titta på en VFR av lämplig årgång (läs: hur mycket du är beredd att betala).
Skön sittställning, går som en klocka, skäms inte för sig när det blir krokigt och behöver knapt servas någonsin. Det är mao en hoj byggd för att pendla mellan Skövde och Gbg med.

gladh

Knucklehead.

Lita på mig. TLS är en sjudjälva bra hoj på det mesta. Igentligen allt UTOM ren bankörning! Den går att piska bana med oxå, men den är inte lika bra på det som en supersport/superbike. Men med en bra förare kan du förnedra mediokra R1/whatever/ förare... :hihi

En sliten Tillis kan du säkert hitta för ca 40k. En i mint kondition borde kosta runt 50k.
TLR kostar ca 15k mer än en TLS. (cirka priser för skick och mil har ju viss betydelse...)

Rotations dämparen som alla klagar på är rätt OK på gata, men för lite mer inspirerad körning kan man köpa en Bitubo med överlägsen kvalisort och prestanda, ca pric 3-4000kr. Köpes lämpligen via www.tlplanet.com

Styrdäpmare är et MÅSTE! Den har tankslapper tendenser om man kör utan (gäller inte TLR).

Köp en TLS och pendla lyckligt i alla dina dagar! :tummenupp :hihi

Zopilote: Har inte kollat upp modellen, får göra detta! Fast jag vill ju helst ha lite mer volym... :)

Gladh: Det var så jag tänkte ang. Hondan!

Spinky Spendrup: Skicka mej ett PM med en "Ballpark figure" :tummenupp

Putteliten: Hmm... Ska ta detta i beaktande. För det gör mej inget om hojen har gått en del, den ska få gå myyyycket mer... Muahahaaa... :hihi

//Thomas

P-JA: Jo, något sportigare var ju tänkt... Vill gärna testa bana å så i framtiden!

//Thomas

Beror på hur man kör...på autobahn i cirka 150 drog min firestorm 0.5...och det e väl inte SÅ illa?

Sen e det mycket tjat om det där med vtr o bensinförbrukning...min drar aldrig mer än 0.8 ungefär..och det e väl inte illa omman jämför med andra 1000cc?

Det jag menade e snarare däck o framförallt servicekostnader för en såpass ny hoj som man kanske inte vill göra servicen själv på...?

Gladh: Jag tar allt under beaktande. Dock helst vill jag ha en twin, ljudet är såå himla skönt ju! :)

//T

Rookie: Jag har oxå tänkt på att SÅ jävla stor skillnad kan det väl inte vara!? Läste oxå i en tråd att Hondan håller bra och drar mindre å mindre ju mer den körs!?

Hondor brukar ju oxå vara i allmänhet välbyggda och överdimensionerade hojar. :)

Men det är nått speciellt med Tillern... Den är bara... GRYM!

Hmm... Kommer bli svårt det här...

//Thomas

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back