Pendlarhoj

Jag har en känsla av att TS har rätt begränsad ekonomi eftersom han tittar på en ny 125a för 15papp.

Köp som ovanstående säger kanske en Yamaha fzs 600 eller något. kanske en Bandit eller Hornet?
Där får du körglädje och pendlar hoj. grymt lättkörda hojar som drar helt okej (antar de drar som min så strax under 0.5l/mil vid tillfredsällande körning :crash )

Eller är det så att :7petaTS har någon form av begränsning på körkort eller kanske inte har än?

Ska du köra i alla väder hade jag siktat på en med kåpor. En på jobbet pendlade på en gammal zzr1100 (köpt för runt 20 och typ 1700/år hel/hel) och han sa att över 90 fick han nästan inget regn på sig.
Jag hade nog hellre gått på en modernare 600 eller vfr750/800. Tror dessutom de går betydligt problemfriare än 125:an du tittade på.

Ska inte påstå att jag vet, men är inte 125:or relativt dyra att försäkra med tanke på vilken åldersgrupp som brukar köra dom? Har också hört att dom är törstiga i förhållande till motorstorlek.

Nix.
När jag var 17 och körde husqvarna motard (07a) så betalade jag 1700 om året för helförsäkring, min aprilia rs var lika billig.
Enligt folksam så är det så få som kör 125or att de knappt märks i statistiken.

Jag pendlade med den här varje dag, det är svårt att komma undan billigare. Dessutom var den skoj att köra och skitsmidig i trafiken. :banana

Förbrukning ca 0,4/mil
700spänn/helförsäkring/år
0kr i värdeminskning

Bifogat

• hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    90.1 KB · Visningar: 177
Nu har ju Ts inte skrivit ålder eller vilket kort han har! Kanske bara får köra 125cc. En Kina/polsk 125 kan fungera alldeles utmärkt¨att börja åka på.

Honda ANF 125?
Honda CB 125?
Yamaha TDR 250?
Yamaha XT 600?
Honda CB 900 F Bol'dor?

ärligt talat ogaren, e feeeeet. minns alla de dära Romet, simpson, komarek från den tiden då jag växte upp på landet i polen å min morbor härjade vilt på de dära skapelserna.. fan va de gick... lätt att du ska ta Ogaren KULT om inte annat :P

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...