Pendlarhoj

En polsk billig liten 125:a, med trumma bak.
Njaaa. För under 20k kan du ju få något större, vettigare och roligare.
Om du bara ska pendla Sollentuna/city, så varför inte en offroad-inspirerad enstånka med vettiga serviceintervaller? Duger att busa med på helgerna också.

Det finns en del hojar, har själv en xr600r som ska fungera som pendelhoj samt lite bus (tankar om att bygga en Scrambler finns också). Billigt att äga och köra med vettiga serviceintervaller. Andra offroad är xt600, Honda Dominator, Yamaha Tenere, KLR600 och många fler för under 20000kr ;)

yamaha xt 660 r eller x är en trevlig hoj med höga serviceintervall

Köp något som känns kul och så pendlar du.
Så länge det är roligt så har du rätt hoj för dig.

:tummenupp

Bara ett tips

Jag hade nog hellre köpt en 500-600 kubikare för (nästan) samma pengar - exempel Kawa er-5 eller liknande med låga mil på mätaren.

Anledningen är flera
- man tröttnar rätt snabbt på 125or och det evinnerliga växlandet
- toppfarten är för låg, det är rätt skönt att kunna svänga ut på motorvägen och hålla 120 utan att för den skull ligga på tokvarv (Några hästar till skadar helt enkelt inte)
- en 500 kubikare 4 takt kräver mindre underhåll än en 125:a trots att det är en 4taktare även denna.

men det är ju jag det - annars var den rätt snygg med lite retrostuk

Köp min xtz660 -95, en fantastiskt trevlig hoj på alla sätt och vis. Dock ingen r1:a vad gäller fart eller försäkringskostnad.

Ska åka mellan Sollentuna-märsta kommer inte åka mycket motorväg, tänkte mig kanske något mindre än vad som nämnts här. Om inte 125, kanske något som går lite bättre

Funderat på DR650?

Min snart färdiga Dr650 är tänkt som pendlarhoj, och varför...Jo, billig, lättmekad och lättkörd. Inget effektmonster eller skönhet, men det håller väl mig skadefri över sommaren samt tjuvarna ointresserade. Hojtypen är egentligen inte min stil alls, men ibland får man välja mellan det näst näst näst bästa eller ingen hoj alls. Reservdelar är relativt billiga och lätta att få tag på, fast det gäller att man inte är mindre än mig (167cm). Trots att jag släppt på förspänningen bak och flyttat upp framgafflarna en aning så har jag svårt att nå ner.

Ska inte påstå att jag vet, men är inte 125:or relativt dyra att försäkra med tanke på vilken åldersgrupp som brukar köra dom? Har också hört att dom är törstiga i förhållande till motorstorlek.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...