Pendla

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
Hej ! Jag undrar hur många som pendlar med skoter här på forumet ?

Och till de som har skoter undrar jag vad det är för skoter de kör och varför just den ? Hade ni kunna tänka er någon annan skoter ? Är EL ett alternativ ?

Blir säkert total sågad nu men ändå värt att testa tycker jag :)

Mvh Kevin

Jag "pendlar" med en BMW C1. Har iofs bara 5 min till jobbet med moppen, men ändå...

Funkar kalas. Lite kallt om benen kanske, men i 5 minuter överlever man iaf :)

Jag kör oxå C1 (Starstrikers gamla) till jobbet som ligger ca 15 minuter bort, funkat kanoners men nu får den stanna hemma (fegar ut pga halka på bla broarna).
Varför just C1:an är för att den är så ful och i år vågade jag köpa en, + skulle aldrig köra något annat på 2 hjul utan skydd men på C1:an gör jag det.

Last edited:
Jag kör oxå C1 (Starstrikers gamla) till jobbet som ligger ca 15 minuter bort, funkat kanoners men nu får den stanna hemma (fegar ut pga halka på bla broarna).
Varför just C1:an är för att den är så ful och i år vågade jag köpa en, + skulle aldrig köra något annat på 2 hjul utan skydd men på C1:an gör jag det.

kräver bild på skapelsen

Kör Aprilia Atlantic 500cc. Går väl att förlänga säsongen någon månad jämfört med vanlig hoj. Valde Aprilian för det var den jag hittade för en hyfsad peng med störst motor. Det finns några riktigt bra scootrar i 500cc klassen. Hade jag hittat en Yamaha T-max med få mil till bra pris hade jag köpt den bl a pga att den har en 2 cyl motor. Aprilian blev ett bra alternativ, dock en-cylindrig men med låga 380 mil på mätaren. Aprilian har jag jagat upp i dryga 170 km/h och det finns de som vittnar om att den kan komma upp i 190 (gissningsvis under gynnsamma förhållanden). T-maxen trummar väl på något 10 tal km till. Aprilian går väldigt fint och bekvämt i marschfart kring 140.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back