Bearing
Gudomlig sporthojare
Har blivit väldigt sugen på att skaffa en offroad/motard, typ XT660X (trots att jag inte har kört något liknande). Jag hoppas att en sån ska vara roligare på kurviga vägar än min nuvarande.
Frågan är om det funkar att pendla till skolan med en sån. Det är 3 mil motorväg och går via Essingeleden, så man måste kunna köra mellan filerna utan problem. Jag har använt min Suzuki GSX 750 EF till detta hittils och det har den funkat klockrent till. 750:in är billig i drift, så om det bli märkbart jobbigare att pendla med den nya hojen behåller jag hellre 750:in.
Vad tycker ni som har erfarenhet, byta eller behålla?
Frågan är om det funkar att pendla till skolan med en sån. Det är 3 mil motorväg och går via Essingeleden, så man måste kunna köra mellan filerna utan problem. Jag har använt min Suzuki GSX 750 EF till detta hittils och det har den funkat klockrent till. 750:in är billig i drift, så om det bli märkbart jobbigare att pendla med den nya hojen behåller jag hellre 750:in.
Vad tycker ni som har erfarenhet, byta eller behålla?

) Men 120 är inga problem att köra i med fartvind.
. Du sitter högt och har bra överblick, hojen är tillräckligt smal för att du ska kunna tränga dig fram mellan filerna och med markfrigången så behöver du inte bry dig om refuger m.m. Slänger du sen på ett öppet slipon så hörs du även tydligt så att mottrafikanterna uppmärksammar dig