Pekare ändras till "fyrsidig pil" virus?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nån som råkat ut för detta, alla olika typer av pekare jag har, ändras till "flytta" markören, jag gick in i kontrollpanelen->mus-> och ser där att upptagen, flytta, justera osv har samtliga ändrats till "flytta" markören..

Märkligt, jag har uppdaterade virus program, brandvägg osv.. Dessutom ganska bra koll på datorn och ordning osv..

Nån som har en clue?

Hultan skrev:
Nån som råkat ut för detta, alla olika typer av pekare jag har, ändras till "flytta" markören, jag gick in i kontrollpanelen->mus-> och ser där att upptagen, flytta, justera osv har samtliga ändrats till "flytta" markören..

Märkligt, jag har uppdaterade virus program, brandvägg osv.. Dessutom ganska bra koll på datorn och ordning osv..

Nån som har en clue?

Ingen alltså? Damn..

Det är inte så att du har en mus med scrollhjul & du har råkat trycka in hjulet? (som man gör på en knapp)
Både MS- & Logitechmöss ändrar markören om man "klickar" med hjulet.

Nope, ser inte så ut då (provade till och med nu.. för att verkligen se..)
Det måste vara någon elak programkod eller motsv.. med tanke på vad som ändrades..

Jag har råkat ut för "den fyrsidiga pilen"-syndromet ibland efter jag bränt ngt i Nero... Inga andra problem, bara det. Efter reboot är den dock tillbaka som förr.

Masen skrev:
Det stämmer som ghost skriver, klickar man av misstag på scrolhjulet uppstår detta fenomen.
Humm, nej det var inte scrollhjulet, det ser inte ens likadant ut, däremot så lokaliserade jag när och var det hände, och såg att nero var boven i dramat..

Så eftersom jesseboy sett det med, så är det ju bekräftat med!
Tack före visat intresse boys!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back