peircing

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
har tagit hål i örat där uppe för 2 månader sen och de har läkt fint förutom att de har varat sig lite och så men är rba nu. Sen tog jag hål i båda öronen där nere på öron sniben men där läker de inte lika fint. på ena sidan har jag fått en klump eller vad man sak säga... Vad ska jag göra för att få bort den? och att de ska läka bra?

en såndär klump tror ja jag fick när jag tog hål i örat när ja va liten.. ja plocka bort ringen o har aldrig haft de mer sen dess :D..

men på senare år så har ja funderat påobli som beckham o grabbarna me en diamant i örat.. yeees...allt som stoppar mig e att jag hade dendärklumpen.. inte att diamanten går lös på en mille :D.. ja lovar

FeJ skrev:
2419291 har tagit hål i örat där uppe för 2 månader sen och de har läkt fint förutom att de har varat sig lite och så men är rba nu. Sen tog jag hål i båda öronen där nere på öron sniben men där läker de inte lika fint. på ena sidan har jag fått en klump eller vad man sak säga... Vad ska jag göra för att få bort den? och att de ska läka bra?

Rengör..se om klumpen spricker av sig självt annars kan det vara en ide att tömma den på gegg (under renliga förhållanden) och tvätta med koksaltlösning eller tvål (flytande tvål) o vatten (rinnande vatten..i duschen typ). PILLA INTE på örhänget någonsin förutom då du tvättar området. Tvätta en eller två ggr per dag på ovanstående sätt så borde det lösa sig (men PILLA INTE!!..iallafall inte på öronen ;))

asså tog dem exakt samtidigt och de ena är bra och så... Men de andra har den stora jevla klumpen där asså det är ltie svullet eller vad man ska säga.... Jag vill ha bort den fudnerar på att sticka hål i skitet :mad:

asså mamam stack hål och operade mig idag. Fick ut massa var och sånt gött. Men de e svullet som fan fortfarande nån som vet vad man ska göra för att de ska bli bra snabbare ller sak jag abra vänta och se eller söka läkar hjälp och be dem tömma de? :confused:

FeJ skrev:
2422534 asså mamam stack hål och operade mig idag. Fick ut massa var och sånt gött. Men de e svullet som fan fortfarande nån som vet vad man ska göra för att de ska bli bra snabbare ller sak jag abra vänta och se eller söka läkar hjälp och be dem tömma de? :confused:

Ey..om din mamma satck hål och det kom ut gegg så låt det vara nu och se hur det ter sig. Det är ju inflammerat och det tar ett par dagar att lägga sig..även fast du tömt det. Låt det bara vara och oroa dig inte..det värsta som kan hända är total öronamputation ;);) men dom växer ut igen..har jag hört ;)

Nursey skrev:
2423012 Ey..om din mamma satck hål och det kom ut gegg så låt det vara nu och se hur det ter sig. Det är ju inflammerat och det tar ett par dagar att lägga sig..även fast du tömt det. Låt det bara vara och oroa dig inte..det värsta som kan hända är total öronamputation ;);) men dom växer ut igen..har jag hört ;)
Hur mycket struntprat ska man behöva lyssna på innan öronen faller av?

..och växer ut igen?

FeJ skrev:
2422534 asså mamam stack hål och operade mig idag. Fick ut massa var och sånt gött. Men de e svullet som fan fortfarande nån som vet vad man ska göra för att de ska bli bra snabbare ller sak jag abra vänta och se eller söka läkar hjälp och be dem tömma de? :confused:

Nu ska du ge fan i att pilla runt piercingen och tvätta med koksaltlösning 2 gånger dagligen.

Sätt i ringar i hålen så kan eventuellt klet komma ut, tvätta och pilla inte. En liten knöl har man alltid när man har nytagna hål men de försvinner efter ett tag. Kan ju även prova med att ta bort örhänget och låta hålet läka och sedan ta nytt. Så brukar jag göra, därav fyra hål på sju försök :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...