Pedofiler i hovrätten?

Mickez77 skrev:
Resonemanget var att ett barn som utsatts för våldtäkt har inte drabbats av samma kränkning som en vuxen och därför ska ha lägre skadestånd. :kocko

Nu jämnför ni äpplen och päron...
Att vi har för låga straff är helt klart uppenbart.. De borde skärpas...

Och vad beträffar 14åringen så är det snarare så att killen fick HÅRDARE straff än om hon varit vuxen... Hade den tjejen varit vuxen hade killen inte fällts över huvud taget för det var hennes låga ålder som gjorde att begreppet våldtäkt användes....

Pedofiler, tillhör släktet strax under ryggradslösa amöbor i en vattenpöl...

tassen skrev:
Pedofiler, tillhör släktet strax under ryggradslösa amöbor i en vattenpöl...

Nu är det väl inte särskillt ovanligt att 14 åriga tjejer har äldre killar utan att de(killarna) för den skull är pedofiler...?!

Däremot håller jag med beträffande pedofiler i allmänhet...

korvgubbe skrev:
Nu jämnför ni äpplen och päron...

killen fick HÅRDARE straff än om hon varit vuxen... Hade den tjejen varit vuxen hade killen inte fällts över huvud taget för det var hennes låga ålder som gjorde att begreppet våldtäkt användes....

ska erkänna att jag inte är så insatt, resonemanget om att barn tar mindre skada är smått otroligt...

Mickez77 skrev:
ska erkänna att jag inte är så insatt, resonemanget om att barn tar mindre skada är smått otroligt...

Det är enligt de nämndemän som uttalat sig en felaktig vinkling av media...

Istället är det så att den handling som killen gjorde sig skyldig till inte ens hade klassats som våldtäkt om tjejen var vuxen. Innan lagändringen i April hade det heller inte räknats som våldtäkt på 14åringen...

Däremot innebär den nya lagen att man döms till våldtäkt om man har sex med en minderårig mot dennes vilja även om det sker helt utan våld och tvång...

Så.. öfr ett år sedan hade han inte dömts för våldtäkt och hade flickan inte varit minderårig hade det heller inte varit våldtäkt... Alltså fick han ju ett betydligt hårdare straff p.g.a. att flickan var mínderårig...

....och det med all rätt...

korvgubbe skrev:
Nu är det väl inte särskillt ovanligt att 14 åriga tjejer har äldre killar utan att de(killarna) för den skull är pedofiler...?!

Däremot håller jag med beträffande pedofiler i allmänhet...

Vi är 110% överens, å jag menade INTE det att 14 åringar blir utnyttjade av äldre killar. typ 16-20....

Shit va sne jag blev, när jag läste detta........

"Resonemanget var att ett barn som utsatts för våldtäkt har inte drabbats av samma kränkning som en vuxen och därför ska ha lägre skadestånd."

.....vilka jävla idioter :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...