Pedalens trafikskola?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
En polare ska ta kort i sommar och frågade mig om Pedalens trafikskola i Södertälje är bra. Jag hade naturligtvis inte en jävla aning, men det kanske är någon här som vet.

Är det någon som har erfarenheter från skolan och som kan rekommendera/avråda i frågan? Skulle uppskattas väldigt.

Snygg å trevlig brud i receptionen :) Jag övningskörde med pedalens i somras men då var det en lärare som var där tillfälligt för den ordinarie hade semester å han var skit bra.Men tror den ordinare e tillbaka nu.Den "gubben" körde jag 1 lektion med å han var inte alltför positiv.Mitt tips e att åka till skolan å kolla hur det e Sen kan din kompis åka ut till Inget (Almnäs)å kolla när dom kör konbana där Så får han en uppfattning om hur körläraren är.

Hade en kollega på jobbet som började där. Gällde dock bilkortet. Allting gick bra och dom tyckte att det var dags för henne att köra upp. Hon köpte något paketpris på 30 lektioner då hon inte hade möjlighet att köra hemma.
När sista lektionen var körd och hon trodde att hon skulle få boka uppkörning så säger dom till henne att hon måste ta 80 lektioner till.
Då bytte hon skola och fick körkort rätt snabbt därefter.

Visst det kanske är billigare än dom andra körskolorna i Södertälje men be din polare att kolla upp allt ordentligt.

Jag valde södertälje trafikskola istället pga tips från andra som gått där.
Medens några andra trafikskolor tyckte att jag skulle behöva mellan 25-30 lektioner så tyckte dem att ca 10 räckte. Jag tog 8 lektioner och sen tyckte dem jag var redo för körning och det gick ju bra :) Klarade på första försöket!

Edit* Detta var sommaren 2007

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back