Pcv fz6

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
hej alla! jag har beställt powercommander till min FZ6a, va inne på hemsidan och tankade mappar, dock fanns det bara för antingen helt original eller med two brothers slipon, resten original, nu vill jag ha mapp för borttagen kat och KN-luftfilter, kan det tänkas finnas någon snäll snubbe som har en sån hoj som laddat upp mapp nånstans på nätet? jag e jävligt osugen på att bänka då närmaste stället är Bike trollhättan och kompisens hoj blev sönderkörd där när han skulle bänka, dessutom kostar det ju hur mycket som helst på bike.. (hade nyss hojen på service där) är tacksam för input :)

mycket bra fråga, han har fortfarande inte fått tillbaka den, de lämnar nya datum hela tiden. de har tydligen bytt ut stora delar av motorn så man får ju förstå att det kan ta sin tid men någon gång måste dom ju kunna lämna ett datum som dom kan hålla..

Men då ställer jag mig nyfiken till om det behövs pcv till FZ6? Man har ju möjlighet att justera CO manuellt för cylinder 1&4 samt 2&3. Borde inte det räcka, för det är väl ökad bränslemängd du eftersträvar? Tror man håller in select och reset samt vrider om nyckeln för att komma åt justeringarna.

Men då ställer jag mig nyfiken till om det behövs pcv till FZ6? Man har ju möjlighet att justera CO manuellt för cylinder 1&4 samt 2&3. Borde inte det räcka, för det är väl ökad bränslemängd du eftersträvar? Tror man håller in select och reset samt vrider om nyckeln för att komma åt justeringarna.

Oj spännande, det får testas först och främst. Tack så mycket

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...