PCIII värd pengarna??

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
har köpt en fabriksny gixxer 1000R-03 och har satt på ett micron titan slipon. Har funderingar på att köpa PCIII samt byta till annat luftfilter. Är det värt pengarna? Ger det så pass mycket mer effekt att man i lugn och ro kan sprida en 6-7 lappar på detta projekt?(inkl.bänkningen)

Någon som har data på bänkade gsx 1000R-03, d.v.s vrid och hk...? :va

:confused: :confused: :confused:

luftfilterna brukar ju inte ge nåt.
Tror en powercommander ger några hästar, och har sett att det kan förbättra registret på lägre varv.

Men det finns ju experter här på forumet som kan kommentera.

Silwer skrev:
luftfilterna brukar ju inte ge nåt.
Tror en powercommander ger några hästar, och har sett att det kan förbättra registret på lägre varv.

Men det finns ju experter här på forumet som kan kommentera.

Slänger upp en bänkbild från perra på hans gamla (numera min hoj)
Yoshi helsystem samt PCIII

Bifogat

• bänk.jpg
    bänk.jpg
    80.9 KB · Visningar: 165
Felix skrev:
Slänger upp en bänkbild från perra på hans gamla (numera min hoj)
Yoshi helsystem samt PCIII
Bänkningen är väl med PC? Frågan är hur det såg ut utan PC men annars samma hoj vid samma tillfälle, skillnaden (om det är någon) skulle vara intressant att se!

FZ1 skrev:
Bänkningen är väl med PC? Frågan är hur det såg ut utan PC men annars samma hoj vid samma tillfälle, skillnaden (om det är någon) skulle vara intressant att se!

Bänkade den tyvärr aldrig utan PCn. Men man kände klar skillnad efter den var inställd i bänk med PClll... beställde min ifrån USA och gav 250$ + frakt för min. Tycker det var värt dom pengarna...

Perra skrev:
Bänkade den tyvärr aldrig utan PCn. Men man kände klar skillnad efter den var inställd i bänk med PClll... beställde min ifrån USA och gav 250$ + frakt för min. Tycker det var värt dom pengarna...
Synd med bara bänkning efter, är själv lite småsugen på en PC. Har letat som det känns överallt efter bänkningar före/efter PC utan några andra förändringar men inte hittat. Det där med rumpdyno kan vara lite oexakt...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park