PC5 hos mc varuhuset

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Hej tänkte lämna in min hoj på mc varuhuset för mapponig/bä'nkning. är det någon som har erfarenhet av dem? är dom bra, något speciellt jag ska tänka på när dom mappar den?

kom gärna med förslag osv på saker som är väsentligt för mappningen

just nu har hojen ett akrapovic system, ska även pilla dit ett luft filter när den mappas.

tack på förhand

Dynojet-optimering sker ju på samma sätt på alla ställen. Skillnaden är ju vad du betalar, samt hur mycket tid som läggs ner på optimering. Se till att ha prylarna (PC5:an, avgassystem samt KN-filter eller liknande öppet filter) på plats så blir kostnaden antagligen lägre, om du inte fått ett fast pris. Peter "Anderssons Turbo Systems" Andersson här på forumet är välrenommerad för sin rigorösa noggrannhet. Har egen bänk, håller till i Väsby.

Last edited:
dOM HAR SAGT CA 8800 FÖR BYTE AV FILTER + INSTALLERING AV PV5 (pv5 kostar 3400) då ingår installation av k&n. sen tar dom ca 3500 för mappning + bänkning. Vet inte om detta är bra pris. självklart vet jag att jag kan få pv5 billigare på internet men då tillkommer istället massa extra kostnader för installation hos dem.

Installationen gör du själv på en kvart. Åk till Andersson med mappningen istället så får du garanterat ett väl utfört jobb. Skulle du mot förmodan inte klara av installationen av en PC5 kan han nog lösa det åt dig också.

Crossplane motorn är lite speciell att bänka. Fly by wire och PC5:an bråkar. Kolla om de vet hur man gör med lågt varv.

Mappa inte hojen hos mc varuhuset. Jag har mappat min där och jag kan inte rekommendera dom.
lämna in hos mc varuhuset=det skjuter inte ur avgassystemet när du kör, jag håller med "Pelle" hör av dej till Andersson eller till bactor mc som kan hjälpa dej :tummenupp

ska försöka nå honom då. tack för all info. återkommer givetvis med info hur det gick :)

hmm dum fråga kanske, men sökter på andersson på medlemmar och fick upp en djävulskt massa. kan någon länka rätta är ni hyggliga

Andersson turbo.
Peter 070-210 68 34

MVH
Pucken

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort