Tja.
Jag har en CBR1100XX med PC3:a och K&N-filter.
Mappningen av PC3:an är gjord genom att tidigare ägare dragit ner "K&N+Two Brothers Slip-On" från nätet och laddat in. Säkert satt det även någon form av slip-on på då.
Dessvärre sitter orginalpiporna på nu, och en okulär besiktning av tändstiften tyder på att den går lite fett.
"Better fett than sorry" har jag tänkt och låtit den stå så i brist på bromsbänk och helsystem.
Birden är ju känd för att bli rätt varm i stadskörning, så lite extra kylning skadar ju inte...
Nu vankas alpresa och jag undrar lite vad som händer då med min välkylda motor när luften blir tunnare.
Kommer detta bli ett problem, och hur löser jag det lättast?
Kan man klicka direkt på dosan på plats om jag får problem, eller kan jag gå in och bonnmappa om den lite på känn här hemma utan att ta några risker?
Vad säger ni som kan sånt här?
Jag har en CBR1100XX med PC3:a och K&N-filter.
Mappningen av PC3:an är gjord genom att tidigare ägare dragit ner "K&N+Two Brothers Slip-On" från nätet och laddat in. Säkert satt det även någon form av slip-on på då.
Dessvärre sitter orginalpiporna på nu, och en okulär besiktning av tändstiften tyder på att den går lite fett.
"Better fett than sorry" har jag tänkt och låtit den stå så i brist på bromsbänk och helsystem.
Birden är ju känd för att bli rätt varm i stadskörning, så lite extra kylning skadar ju inte...
Nu vankas alpresa och jag undrar lite vad som händer då med min välkylda motor när luften blir tunnare.
Kommer detta bli ett problem, och hur löser jag det lättast?
Kan man klicka direkt på dosan på plats om jag får problem, eller kan jag gå in och bonnmappa om den lite på känn här hemma utan att ta några risker?
Vad säger ni som kan sånt här?