PC3 eller Inte?

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Ska mappa hojen snart är det tänkt. Har helsystem på och skall ställa den därefter. Nu är frågan om jag skall köpa en PC3a och finlira in effekten eller ska jag bara ställa den generellt utan PC3?

4k för en PC3 är mycke pengar plusar man då på 2500 för mappning blir det tokmycke i min värld. :huvet

Så övertyga mig om vad som lönar sig i längden. :tummenupp

Steinmeister skrev:
2453550 Ska mappa hojen snart är det tänkt. Har helsystem på och skall ställa den därefter. Nu är frågan om jag skall köpa en PC3a och finlira in effekten eller ska jag bara ställa den generellt utan PC3?

4k för en PC3 är mycke pengar plusar man då på 2500 för mappning blir det tokmycke i min värld. :huvet

Så övertyga mig om vad som lönar sig i längden. :tummenupp

Polarn köpte en PC3 på internet, (fick betala runt 3' tror jag) från Tyskland. Sedan mappade vi upp den med "standardmappar" från hemsidan. Kanske inte perfekt, men det märks tydlig skillnad på hojen. Hyfsat billigt och bra:)

Jo det går att köpa billigare via nätet. Skiljer det något mellan de som säljs i USA och de i europa?

Steinmeister skrev:
2453799 Jo det går att köpa billigare via nätet. Skiljer det något mellan de som säljs i USA och de i europa?

KÖP PCIII bra grejer.

Kolla tyska ebay fungarar fint det! Lägg en köpesannons här också..

Steinmeister skrev:
2453799 Jo det går att köpa billigare via nätet. Skiljer det något mellan de som säljs i USA och de i europa?

Tror inte det, men beställer man från USA finns chansen/risken att man får betala tullavgift och moms när paketet kommer. Slipper man om det är inom EU.

Seerdon skrev:
2453811 Tror inte det, men beställer man från USA finns chansen/risken att man får betala tullavgift och moms när paketet kommer. Slipper man om det är inom EU.

Jo men man kan ju fula sig förbi det genom att dom skriver reservdel eller present på paketet. :tummenupp

Men vill dock vara säker på att dete är rätt grejor innan jag köper ( 2300skr :tummenupp )

Be dom skriva "repaired electronics module" och skriva värdet under 500 SEK så klarar du dig nog.

PC3 är bra grejer. Se till att få den nyaste PCIII USB bara.
Programvara och sådant hänger med och installationen brukar vara ganska enkel. Mappningen kräver rullande landsväg (dyno, bänk, blablabla) eller lambda-logger eller helst båda + en person som vet vad han gör.

Jag betalade ~$250 + tull och frakt nyligen, köpte från fuelmoto.com.

Lord Adrian skrev:
2453978 Jag betalade ~$250 + tull och frakt nyligen, köpte från fuelmoto.com.

Vad slutade priset på? Jag får det slutgiltiga priset till ca 2600kr inkl tull och moms.

På min hoj en KLV 1000 V-Twin som jag hängde på slip-on blev jag tvungen att hänga på en Power Commander för att ommappning inte hjälpte.

PCIII+mappning lönade sig inte enligt mitt tycke; d v s antalet hk och vridmoment blev marginellt högre. Kostnad ca 6kkr. Men jag var som sagt tvungen att göra detta.

Sitter på ett hotelrum just nu annars hade jag slängt upp papperna på det så du hade fått se skillnaden Nm/Hk.

:tungan
Throttlejunkie skrev:
2454467 På min hoj en KLV 1000 V-Twin som jag hängde på slip-on blev jag tvungen att hänga på en Power Commander för att ommappning inte hjälpte.

PCIII+mappning lönade sig inte enligt mitt tycke; d v s antalet hk och vridmoment blev marginellt högre. Kostnad ca 6kkr. Men jag var som sagt tvungen att göra detta.

Sitter på ett hotelrum just nu annars hade jag slängt upp papperna på det så du hade fått se skillnaden Nm/Hk.

Jo de kanske passar på din hoj. Men har man ett helsystem för 22k på hojen känns det idiotiskt att inte plocka dom pållarna man kan få från det.

PC III får de fan bli, ångra sig kan man som gammal :tungan

Steinmeister skrev:
2454360 Vad slutade priset på? Jag får det slutgiltiga priset till ca 2600kr inkl tull och moms.

Slutsumman för en PCIII och en TRE-mod ink frakt, tull å moms blev ~3000:-:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT