PC3:a funkar inte efter firmware update?

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Tjena,

Jag försökte nyss uppdatera firmware i min Power Commander III USB via applikationen "PCIIIUsbReprogrammer", men glömde ladda in en firmware innan jag tryckte på knappen "USB Firmware" i programmet. Uppdateringen startade ändå & jag hann och se några rader som dök upp i programmet, och i slutet stod det typ Error 42 eller något :va

Efter detta hittar inte Dynojet-programmet min PC3:a, oavsett vad jag gör, bootar om min PC, slår av/på tändningen på min Aprilia RSV 1000 R, jag får felmeddelandet "Device Not Communicating". Det märkliga är att datorn upptäcker PC3:an i alla fall, för det plingar till med det klassiska uppåt-plinget i Windows XP när jag sätter i USB-sladden från PC3:an till datorn, men den blir aldrig synlig i Windows XP dock. Jag kan inte ens "resetta" PC3:an via det medföljande DynoJet-programmet :(

Motorcykeln går nu inte att starta längre, den är helt stendöd när jag kör startmotorn - jag är nu asdeppig :huvet

Någon som vet hur hur man löser detta?

Last edited:
Hör av dig till mig i helgen så kanske jag kan hjälpa dig

070 210 6834

Peter

Problemet löst av Anderssons Turbo!

Stort tack till dig Peter,

Som hjälpte mig på självaste lördagskvällen, med att fixa min PowerCommander som hade hängt sig p.g.a mig själv :klappar

Dessutom var det riktigt kul att få se din Suzuki 1300 Turbo "live" på 443 häst på slangen, fick nästan mig själv att känna mig som en mopedist när jag tänkte på min Aprilia RSV 1000 R där hemma :hihi

Som sagt, tack Peter :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...