PC V problem

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Åker s1000rr, Var ute och åkte igår och efter 20 min lagom åkning dog hojen när jag körde lagom fort. Stanna testade att starta den men den gick inte igång efter en stund så funkade det. På vägen hem hände samma sak. Denna gång när hojen väl startade så lät den som en V-twin och det kom rök ur röret som luktade soppa. Slog av rev tankkåpa och tank pluggade ur PC V från injektorerna kopplade in orginal anslutningarna och hojen lät som den skulle (som en symaskin). Detta gjorde jag under ÖSREGN ( läs svensk sommar). Hojen gick som den skulle sista biten hem. Vågade inte piska ur den. Det känns som PC spökar och översvämmar injektorerna med soppa.
Är det någon som har råkat ut för detta? finns det någon lösning eller har PC pajat. Den har suttit på hojen någon vecka och var med på Mantorp i måndags utan strul så jag fattar inte vad som kan ha hänt?:huvet

Låter som vatten i någon kontakt. Pc kan inte dränka din motor om den inte får felaktiga indata från ex tps. Kolla och kalibrera i mjukvaran

låter vettigt tvättade hojen innan men kan det komma in vatten vid injector kontakterna eller ström från TPs en?? hur skyddar man sig mot vatten i Sverige :)?

Min R1 09 har strulat en hel del efter att jag monterat PC V. Kolla igenom installation och intruktion en extra gång för på R1 09 är det inte bara att bänka och sen tuta och köra.

Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort