Pc-spel Stcc2

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Nån som har spelat det?
Spelade det första gången härom dagen.Blev imponerad över hur banorna var gjorda.Har bara kört sviestad men den var väldigt verklighets trogen..

Synd bara att det är ett bilspel men ibland får man nöja sig med det näst bästa..

Det funkar ju tydligen att spela det online..
Om det finns några som spelar det kanske man skulle dra ihop en liten tunering ?
Nått kul måste man ju ha i vinter,,,,,

Hehe jag körde STCC (1:an) på PC, den e ju tusen ggr bättre än 2:an iaf körkänsla osv. Körde även 1:an på nätet, riktigt kul var det. Man kan ju iaf lära sig dom svenska banorna så 2:an är väl inte helt bortkastat. :tummenupp

frollo skrev:
Nån som har spelat det?
Spelade det första gången härom dagen.Blev imponerad över hur banorna var gjorda.Har bara kört sviestad men den var väldigt verklighets trogen..

Synd bara att det är ett bilspel men ibland får man nöja sig med det näst bästa..

Det funkar ju tydligen att spela det online..
Om det finns några som spelar det kanske man skulle dra ihop en liten tunering ?
Nått kul måste man ju ha i vinter,,,,,

Ahh jaså så 1:an är bättre...jaja får nöja mig med 2:an.Körkänslan e ju lite sådär men tycker det funkar...

Hulken_1 skrev:
Hehe jag körde STCC (1:an) på PC, den e ju tusen ggr bättre än 2:an iaf körkänsla osv. Körde även 1:an på nätet, riktigt kul var det. Man kan ju iaf lära sig dom svenska banorna så 2:an är väl inte helt bortkastat. :tummenupp

Om jag inte minns fel så "läste" de in banorna i spelet med laser på plats runt om i landet. Så de ska vara helt i skala och korrekt sträckning. Sen om spelet är bra eller ej är en annan sak. Men jag tyckte det var hyfsat skoj när jag lirade det för ett par år sen.

Hitecfrollo skrev:
Kanske är bra att lära sig banorna inför sommaren 2006 eller kör du dit och övar även på vintern :confused: :7peta

Så du menar att du "lär" dig banans sträckning genom ett simpelt PC-spel.... :va

Dra den om rödluvan och vargen oxå.. :rofl

Rasorblade skrev:
Så du menar att du "lär" dig banans sträckning genom ett simpelt PC-spel.... :va

Vänta nu, kan du höger och vänster :kocko
Bättre att veta den sådär än att inte veta alls
övning ger färdighet...
Men du kanske redan är bäst och inte behöver öva :huvet

Man lär sig mkt av banorna genom att gnälla oxså?
Hade svårt att hitta ett bra forum som passade..Hur skulle du ha gjort?
Alltid kul att se hur ett geni jobbar....?

Rasorblade skrev:

Spelar du inget nu ?
fwk skrev:
Om jag inte minns fel så "läste" de in banorna i spelet med laser på plats runt om i landet. Så de ska vara helt i skala och korrekt sträckning. Sen om spelet är bra eller ej är en annan sak. Men jag tyckte det var hyfsat skoj när jag lirade det för ett par år sen.

frollo skrev:
Man lär sig mkt av banorna genom att gnälla oxså?
Hade svårt att hitta ett bra forum som passade..Hur skulle du ha gjort?
Alltid kul att se hur ett geni jobbar....?

Spelar du inget nu ?

Gör rätt från början så slipper du gnäll!
Och förresten så var det en fråga.......från början.

"Hade svårt att hitta ett bra forum" - Prova zatzy.com nästa gång eller varför inte -avd. Övriga diskussioner här!!

Rasorblade skrev:

"Hade svårt att hitta ett bra forum" - Prova zatzy.com nästa gång eller varför inte -avd. Övriga diskussioner här!!

du är på dåligt humör va? :pannkyss

Jadu du är ju nästan onödigt smart!...Alla gör det dom är bäst på...och du verkar bäst på att gnälla.Gå nu och måla med lite färger eller läs en bok...
Då ska du se att allt känns bättre imorgon...(hamnade säkert i fel forum det här med) :)

Rasorblade skrev:

Så man lär sig mkt av en retorisk fråga ? :banana ......från början.

Hejje

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back