PC III USB från USA ????

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Hej alla i höstmörkret,

Nu när hösten närmar sig och busan snart skall ställas undan så börjar planerna för vinterns projekt ta form :D
Ett av dom är att montera en PC III och då tänkte jag köpa den från USA då det är nästan 1/2 priset där. MEN nu sägs det att dessa PCIII:or från USA inte skall passa våra Europeiska hojjar, kan det verkligen vara sant :confused: :va
Så är det någon här som köpt från USA och stött på problem och vad är problemet ?

//Lasse

Eftersom du har en svensk busa så passar bara svenska PC:ar.... NOT

Fast det blir inte så billigt som man kan tro.
Priset = inköpspris + frakt + moms 25% på inköpspris och frakt + 10% elektroniktull på inköpspris och frakt.

Kolla på ebay efter PCIIIor inom EU så vet du vad priset blir och
kan nog göra fynd på en begagnad lr en en ny som den här
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8004526326

lpdata skrev:
Hej alla i höstmörkret,

Nu när hösten närmar sig och busan snart skall ställas undan så börjar planerna för vinterns projekt ta form :D
Ett av dom är att montera en PC III och då tänkte jag köpa den från USA då det är nästan 1/2 priset där. MEN nu sägs det att dessa PCIII:or från USA inte skall passa våra Europeiska hojjar, kan det verkligen vara sant :confused: :va
Så är det någon här som köpt från USA och stött på problem och vad är problemet ?

//Lasse

Är inte så insatt i sporthojsvärlden, men är det nåt sånt här du menar? http://www.powercommander.com/320-411.shtml

Tog hem en sådan till en polare från usa i våras. Det var till en moto guzzi V11 sport, men det fungerade för honom. Han hade dock lite problem att tuna in den korrekt.

Eller så tar man tag i sitt kontaktnät som säkert innehåller någon i usa eller som känner någon i usa, sen köper man på nätet med lev hem till denna som sen skickar det vidare.

Priset = inköpspris + frakt + frakt till sverige.

är heller inga problem att använda, min är från usa.

/N

gthyni skrev:
Eftersom du har en svensk busa så passar bara svenska PC:ar.... NOT

Fast det blir inte så billigt som man kan tro.
Priset = inköpspris + frakt + moms 25% på inköpspris och frakt + 10% elektroniktull på inköpspris och frakt.

Kolla på ebay efter PCIIIor inom EU så vet du vad priset blir och
kan nog göra fynd på en begagnad lr en en ny som den här
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8004526326

lpdata skrev:
Hej alla i höstmörkret,

//Lasse

Tog in en till en ZX-10R fungerar utmärkt efter mappning....Vad skulle skillnaden vara på dom från USA???

peterz skrev:
Tog in en till en ZX-10R fungerar utmärkt efter mappning....Vad skulle skillnaden vara på dom från USA???

En skillnad mot att köpa den här kan ju vara garantin...
Visst hävdar alla försäljare att det finns "värlsgaranti på grejorna, bara pys du in till din lokale handlare så får du en ny där om den krånglar"...you wish...

Vår svenske generalagent kommer att stå där med kalla handen och hänvisa till den som sålt grejen.
OK, enligt min kontakt i branshen är det sällsynt att en PC klabbar men när det händer är det säljaren som är den man skall vända sig till.

Köpte min från starcycle.com och betalade 3000 SEK ink alla avgifter tull moms, etc och även ett K&N filter...

Hojjen är mappad på dyno i sverige och det blev jvligt bra!

bästa investeringen...

Last edited:
Last edited:
Bra länk:
Carpimoto i Genua är i EU så inga avgift förutom frakt tillkommer

Last edited:
Generellt håller jag med dig, garanti och trygghet är skönt. Men det får inte kosta mer än det smakar, och när man får två stycken i usa billigare än en enhet i sverige så börjar det bli löjligt.

Hade det skillt 500:- hade jag inte tvekat på att köpa i sverige.

/N

Ducster900 skrev:
En skillnad mot att köpa den här kan ju vara garantin...
Visst hävdar alla försäljare att det finns "värlsgaranti på grejorna, bara pys du in till din lokale handlare så får du en ny där om den krånglar"...you wish....

lr så köper du av SuperbikeRoger här på forumet, som jag gjorde, snabbt lätt o han hjälpte till med alla frågor. rekommenderas

han tar 3400kr om jag minns rätt.

Antar att han importerar och inte ger garanti genom svenska distrobitören, isåfall är det lika bra o importera själv, om man inte behöver hjälp med frågor då :)

/N

Alex 6R skrev:
lr så köper du av SuperbikeRoger här på forumet, som jag gjorde, snabbt lätt o han hjälpte till med alla frågor. rekommenderas

han tar 3400kr om jag minns rätt.

Vad jag vet har inte tillverkarna någon skyldighet att ge garanti för sina produkter över hela världen.
Däremot kan det finnas regler som styr detta inom EU eftersom de vill stimulera att produkter och tjänster färdas över gränserna.

EDIT: Ett tips om det rör sig om tex en amerikansk tillverkare är att berätta för den svenska generalagenten att man pratat med tillverkaren och att de hänvisar till den svenska generalagenten.
De brukar inte vilja stöta sig med jänkarna och riskera att bli av med rättigheterna.

Last edited:
gthyni skrev:
Bra länk:
Caprimoto i Genua är i EU så inga avgift förutom frakt tillkommer
Vilket pris är det som gäller på Carpimoto då? De har ju två priser.

För övrigt den bästa mc-shopen jag någonsin sett. Varför har inte alla en filterfunktion där man först väljer vilken hoj man har och sedan slipper scrolla i oändliga listor med prylar som inte passar. :tummenupp

Neutral skrev:
Tyvärr det dyrare av dom eftersom det är inom EU :huvet

Man får helt enkelt lära känna nån i Norge snart så att det man får det lägre priset...

Neutral skrev:
Klicka på det röda frågetecknet vid prisinformationen så får du se:

"Every product has two different prices, one price is without EU taxes, this is the price that outside EU citizens pay Carpi Moto to buy products; the other price is EU taxes included, this means that price is comprehensive of all the taxes (20% VAT for EU citizens that buy in Italy), this is the price that EU citizens pay while shopping in our web site."

"Outside EU citizen pay Carpi Moto the price without taxes but will pay to the courier, at the delivery, their own country custom duty and value-added taxes; final price could be more less or equal, this depends on every country import policy."

Alltså om en Norrman köper saker där kommer norsk moms att läggas på det lägre priset av tullen. För EU-medborgare tillkommer ingen moms (den ingår redan i det högre priset).

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...