PC 3 "omstart"

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
S1000rr -10
Sitter på en R1 -06 och orsak till hackande gång, tänkte att man kanske kan starta/installera om (eller vad det kan kallas).
Finns det någon som vet hur ?
Någon som vet vem som kan tänkas pyssla med sån´t ?
Har ,som ni säkert förstår, ingen som helst kunskap om detta.
Har icke sökt på ämnet heller.

Spara mappen och gå sedan in på Tools -> Enivorment options -> Längst ner i vänstra hörnet står det "Reset Power Commander", tryck på denna. Efter den rekommenderar jag att man skjuter in den senaste mjukvaran också.

Du måste ha ett 9V batteri till strömadaptern till PC3 för att komma åt den med datorn.

Jag har ett liknande problem då hojen inte startar efter en krasch med pc3 inkopplad men hoppar igång utan problem då jag kopplar ur den?
Någon som haft detta problem?

Jag har ett liknande problem då hojen inte startar efter en krasch med pc3 inkopplad men hoppar igång utan problem då jag kopplar ur den?
Någon som haft detta problem?

Pc3 är kopplad till batteriets jord? , hur lyser lamperna på pc3 när du vrider på tändningen?

Skulle du inte va på Molanda igår?! :p

Pc3 är kopplad till batteriets jord? , hur lyser lamperna på pc3 när du vrider på tändningen?

Skulle du inte va på Molanda igår?! :p

Diod-Mätaren går upp och ner när jag vrider på.

Jo jag skulle varit där om inte verkstaden hade hållit på med mitt gaffelben till i fredags...

Även jag har något vaj med min PC3 till R1-06. Jag har haft strul med ojämn gång och kollade PC3:an för ett par veckor sedan. inga problem där, så jag fortsatte med att byta tändstift och spraya alla kontakter samt ta bort Power Commander tändmodulen som jag haft monterad. Nu funkar hojen som den ska igen, men när jag ska prata med PC3:an så får datorn ingen kontakt trots att tändningen är på. Den blinkar och låter dioden gå fram och tillbaka, men sedan står det bara något i stil med "Device not communicating". Om jag däremot startar hojen så får jag kontakt med PC3:an och kunde kontrollera att mappen som låg i var rätt.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...