Paypal

Det funkar utmärkt, så länge du är uppmärksam på uppenbart fiffel.
Handlar du dock från säljare med bra feedback och status så är det inga problem. :tummenupp

Eftersom du betalar i förskott finns alltid risken att du inte får någon vara, men då väldigt många livnär sig proffesionellt på eBay, är de så rädda om sin "positiva feedback" att de sköter sig. Har själv t o m fått tillbaka pengar av säljare som "overcharged" fraktkostnaden. (Det är dock väldigt sällsynt.) :hihi

Även som köpare bör man sköta sig. Om man inte betalar efter vunnen aktion, blir man avstängd vid tredje gången.

Exakt faran ligger inte i paypal utan i att man väljer de säljare med goda vitsord.
paypal är ju mest för att slippa uppge kortnummer och sånt till varenda jävel man handlar av.
Det mesta på gnällsidan om paypal är ju sett från säljarnas synvinkel, visst är de snåla och så (paypal) men sköter man sig och betalar det man köper så blir det ju inte problem.
Det går förtås att betala på andra sätt, men det kostar nästan alltid nån avgift eller nåt annat skit så egentligen så kommer man inte undan om man nu bor i Sverige.

Last edited:
Och om du vill vara skyddad mot eventuella oegentligheter med PayPal som förekommer i länken till PayPalsucks så kan du skapa ett E-kort inför varje köp.
Denna tjänst har åtminstone min bank, Föreningssparbanken. Vet ej hur det ligger till med andra banker.
På detta sätt kan du skapa ett kortnummer som bara är giltigt för en viss tid och som bara kan användas för betalningar upp till ett visst belopp.

//Anders.

Har ett konto hos paypal som jag använt vid ett flertal tillfällen, och det har alltid fungerat utmärkt.

Want a R1 skrev:
Hur funger det med paypal?

Risker mm? :confused:

Tacksam för svar!

Tjena, jag beställde för ca 3 veckor sedan min uppfällbara plåt från mann motorsport i USA,använde Paypal. Fick grejerna förra veckan o inget strul!

Go for it!
:tummenupp

Har också goda erfarenheter med PayPal, men som sagt, kolla att det är en seriös snubbe/snibba som du gör business med.

/J

Jag har köpt varenda pinal till min MTB genom PayPal, från USA, England, Tyskland, och det har funkat varje gång...

Det är som tidigare sagt, inte PayPals fel om du inte får grejorna...

Man kan inte andas ut förren man får skiten, puuh det funka igen, ännu en seriös säljare...

MVH

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...