PayPal-frågor

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Som rookie på PayPal tänkte jag kolla om någon kan upplysa mig om hur det fungerar?

Har förstått så mycket att man skaffar ett konto hos PayPal, sedan knyter tex sitt kontokort till PayPal-kontot.
Men om jag tex köper något på eBay, är pengarna skyddad på något sätt tills jag fått det jag har beställt eller skulle jag lika gärna kunna betala med kontokort?

sandstream skrev:
2681827 Som rookie på PayPal tänkte jag kolla om någon kan upplysa mig om hur det fungerar?

Har förstått så mycket att man skaffar ett konto hos PayPal, sedan knyter tex sitt kontokort till PayPal-kontot.
Men om jag tex köper något på eBay, är pengarna skyddad på något sätt tills jag fått det jag har beställt eller skulle jag lika gärna kunna betala med kontokort?
Du är som försäkrad av paypal,
jag köpte ett ram minne till datorn ifrån ching chong land, det dök aldrig upp.

Jag fick igen vaenda krona av paypal och dom krävde i sin tur tillbaka pengarna ifrån säljaren.

Detta dock efter en mindre "utredning".

Okej! :tummenupp

Hittade den här infon hos PayPal:

Purchase protection on eBay — PayPal Buyer Protection.

When you’re shopping on eBay, look for items that are covered by PayPal Buyer Protection.

With it, you get free protection of up to $1,000.00 USD on your purchases. To determine if your item is eligible, look for PayPal Buyer Protection in the Seller Information box on the View Item page. When your transaction isn’t covered by PayPal Buyer Protection, you may still be covered by our Buyer Complaint Policy.

To review guidelines for filing a claim and for specific terms and conditions, please review the PayPal Buyer Protection Policy and Buyer Complaint Policy in our User Agreement.

Sen är det väl så att du slipper ge ditt kontokortsnummer till div. suspekta typer på nätet, fast det kanske enbart är jag som handlar av sådana :)
Paypal e de enda som vet dina kortuppgifter, säljaren får degen av dem istället för dig ... bör ge ett visst extra skydd.
Sedan är du ju som sagt försäkrad :)

Måste säga att Paypal funkat klockrent vid ett hundratal tillfällen :tummenupp

Har köpt delar till hojen från både USA och Japan med hjälp av Pay-Pal och det har funkat kanon.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg