Paypal-fråga

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Min engelska suger elefantballe så jag fattar inte vad dom menar. Det står något om att jag måste bli "verifierad" för att kunna överföra lite större summor, hur blir jag verifierad då :va

Sen om någon vill förklara hur man gör när man ska betala? Måste jag ha säljarens kontonummer eller vad?

Tänkte buda på en sak på ebay.de för första gången och dom vill att jag bekräftar min identitet med mitt kontonummer, det låter ju helskumt. Är det någon som har handlat på ebay som kan förklara för mig. (känner mig ju inte speciellt smart nu) :död

FUBAR skrev:
Tänkte buda på en sak på ebay.de för första gången och dom vill att jag bekräftar min identitet med mitt kontonummer, det låter ju helskumt. Är det någon som har handlat på ebay som kan förklara för mig. (känner mig ju inte speciellt smart nu) :död

Det var ett tag sedan jag skaffade mitt paypal konto, så jag kommer inte riktigt ihåg, men du behöver ju inte paypal bara för att lägga ett bud. Det är dock ett enkelt och billigt sätt att betala säljaren om han accepterar paypal.
Paypal är kopplat till ditt kreditkort samt användarnamnet blir din e-mail adress. Du betalar till någon annan e-mailadress och får mal varje gång du gör en transaktion.

För att lägga ett bud räcker det med att ha ett ebay konto och det kan du med största säkerhet registrera på ebay.se och sedan logga in på ebay.de om du har svårt med tyskan.

TomTroll skrev:
Det var ett tag sedan jag skaffade mitt paypal konto, så jag kommer inte riktigt ihåg, men du behöver ju inte paypal bara för att lägga ett bud. Det är dock ett enkelt och billigt sätt att betala säljaren om han accepterar paypal.
Paypal är kopplat till ditt kreditkort samt användarnamnet blir din e-mail adress. Du betalar till någon annan e-mailadress och får mal varje gång du gör en transaktion.

För att lägga ett bud räcker det med att ha ett ebay konto och det kan du med största säkerhet registrera på ebay.se och sedan logga in på ebay.de om du har svårt med tyskan.
Jepp, jag reggade mig på ebay.se och loggade in på ebay.de, men ebay vill ha mitt kontonummer när jag ska buda på en grej (dom vill att jag ska bekräfta min identitet genom att skriva mitt kontonummer). Låter skitskumt och känns lite otryggt att ge bort kontouppgifter på nätet.

Jo visst kan det kännas osäkert men genom paypal behöver du inte oroa dig.
Jag handlar mkt därigenom och kolla innan varje köp att den du handlar av har fått positiv respons från dess tidigare köpare.

DU får väl hem ett kontoutdrag i brevlådan varje månad?
På det kommer de stå att paypal dragit en litwen summa pengar, tror de va max 20 kr eller nått. Sedan ska det stå ett nummer brevid tror det är 4-siffrigt. Detta nummer behöver du för att kunna bli "verified".

Lycka till.

nej nej, du behöver inet ha paypal eller ens kontonummer för att bjuda på ebay, var får du det ifrån?
Inte från ett mail eller liknade hoppas jag?
isf är det scam på gång, pass upp.

De har ingen anledning i helvete att få några kontonummer eller liknade av dig alls, det finns många sätt att betala på.
Däremot om du vill regga ett paypal-konto då måste du ju binda ett kort eller liknade til det så du överhuvudtaget kan betala.

paypal tillåter först en provtid med en maxsumma (tror det var typ några hundra dollar eller nåt), sen måste man verifiera kontot, dvs de drar en liten suma från dig och en kod kommer på beskrivningen av denna, denna kod använder man sen för att verifiera sig.
Det står alltså på beskedet du får på papper eller online.

Last edited:
öppna ett nytt konto som du överför den summa pengar du ska handla för, tänkte just på om man blir blåst på stålarna så blir det bara den summan man har på det kontot.
synd om man får hela lönekontot länsat :mad:

Belfrage skrev:
Jo visst kan det kännas osäkert men genom paypal behöver du inte oroa dig.
Jag handlar mkt därigenom och kolla innan varje köp att den du handlar av har fått positiv respons från dess tidigare köpare.

DU får väl hem ett kontoutdrag i brevlådan varje månad?
På det kommer de stå att paypal dragit en litwen summa pengar, tror de va max 20 kr eller nått. Sedan ska det stå ett nummer brevid tror det är 4-siffrigt. Detta nummer behöver du för att kunna bli "verified".

Lycka till.
Ok, så jag får verifieringskoden hemskickad till mig. Bra :tummenupp

Silwer skrev:
...denna kod använder man sen för att verifiera sig.
Det står alltså på beskedet du får på papper eller online.

Stämmer, det står en fyr-siffrig kod bredvid ett köp registrerat mot PayPal när du går in på Nätbanken. Tror att summan är $1.95.

Man måste dock inte vara verifierad för att handla mindre prylar.

Edit:
FUBAR skrev:
Ok, så jag får verifieringskoden hemskickad till mig. Bra :tummenupp

Om du väntar så länge, tar det tid att bli verifierad. Utdragen brukar ju bara komma en gång i kvartalet. Gå in på nätet istället och titta på kontoutdraget.

Silwer skrev:
nej nej, du behöver inet ha paypal eller ens kontonummer för att bjuda på ebay, var får du det ifrån?
Inte från ett mail eller liknade hoppas jag?
isf är det scam på gång, pass upp.

De har ingen anledning i helvete att få några kontonummer eller liknade av dig alls, det finns många sätt att betala på.
Däremot om du vill regga ett paypal-konto då måste du ju binda ett kort eller liknade til det så du överhuvudtaget kan betala.

Nej inte från mail utan på ebay.de, efter jag har skrivit in beloppet jag vill betala så står det att jag ska ange mitt kontonummer. Kolla skärmdumpen.
Måste man göra detta första gången man budar eller vad är detta.

"översättning från Babbelfisken"

(On the Website, on which you would like to deliver a requirement, you must confirm your identity by indication of your credit card and/or bank account data. No amounts are deducted by your credit card and/or by your bank account, and you are not obligated to use the same data for the payment.)

In order to verify itself with your bank data: (knapp att klicka på)
In order to verify itself with your credit card: (knapp att klicka på)

Bifogat

• ebay1.jpg
    ebay1.jpg
    101.6 KB · Visningar: 33
Flagga skrev:
Stämmer, det står en fyr-siffrig kod bredvid ett köp registrerat mot PayPal när du går in på Nätbanken. Tror att summan är $1.95.

Man måste dock inte vara verifierad för att handla mindre prylar.

Edit:

Om du väntar så länge, tar det tid att bli verifierad. Utdragen brukar ju bara komma en gång i kvartalet. Gå in på nätet istället och titta på kontoutdraget.
Yes, gick just in och hittade nummret, thx :)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8