Paypal fråga -Verifiering av konto.

GeForce

Zumba
Gick med
16 Feb 2007
Hoj
ingen...
Hoj.

Jag har registrerat mej på Paypal och mitt Visa bankkort som är ett parallell kort från min far. (Mitt kort kan dock endast användas som kredit)

Nu står det på min "To do list" att jag skall verifierar mitt Visa kort.

"Please check your credit card statement (monthly transaction history) online or when it arrives in the mail from the credit card issuer. On this statement, you will see a €1.50 EUR charge from PayPal. Next to this charge you will see the 4-digit Expanded Use Number, which can be found directly before the word PAYPAL. Note that it may take 3-4 working days for the number to appear on your statement"

Det borde alltså komma en 4 siffrig kod till min fars banktransaktion, alltså den som banken skickar hem varje månad. Denna kod borde också finnas på internetbanken, men icke. Har väntat nu i flera veckor.

Fungerar inte detta eftersom mitt kort endast är en kreditkort och har Paypal på mitt namn?
Det är ju endå samma kod på våra kort, endast namne som skilljer.
Borde jag byta så att Paypal är på min fars namn?

Blev lite råddigt nu dehär men hoppas någon förstår:)

//Johan

Det ska ju stå efter en transaktion på 1.50 men det gjorde det inte på min..
Iofs så startade jag med paypal när man fortfarande handlade i dollares typ 98
eller nåt...
Jag såg transaktionen men ingen kod...
Jag mailade Paypal och bråkade med dom hur länge som helst, fick faxa in
kopia på mitt visa kort och pass och en massa roliga papper...
sen blev jag verifierad...

Så ser du ingen kod efter transaktionen så är det bara att maila dom..

Kanske lite fel forum/del men iaf.

Kan ha att göra med att dom ser att ditt namn (det du reggade med på paypal) inte stämmer överens med det namn som står på kreditkortet (om dom kan verifiera det på något sätt låter jag vara osagt). Är det på detta vis så är det därför det inte visats någon 4 siffrig kod på kontot. Har du provat att maila/ta kontakt med dom? Lättast är väl annars att registrera din fars uppgifter på paypal kontot.

Tack för snabba svaren!

Ser ingen transaktion alls nej.
Tror också att det är som mrdaez påstår. Har dock mailat dem flertal gånger men inget svar får jag.

Det är som sagt mitt namn på mitt Visa kort, men det är ju inte ett bankkort, endast kredit.
Farsans är ett bankkort, men då kanske Paypal också måst vara på hans namn för att de skall kunna verifieras. hmm...

Verifieringen består av att du skriver in koden... Det spelar ingen roll vilkett namn det står på det fysiska kortet...
Eftersom koden står på ditt kortutdrag/internetbank så anser Paypal att
du verkligen innehar kortet...

Min bank brukar iofs ta ett gäng dagar på sig innan transaktionen syns men det är ju SEB i ett nötskal...

*/ ?>
Back