Paypal för- och nackdelar?

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
Har funderat på att köpa några t-shirts från USA. För att betala måste jag använda visakort eller dylikt. Har inget sånt och då kan man också använda paypal.

Har läst om det och det verkar bra. Skulle dock vilja ha lite omdömen från någon som använt det. Vad finns det för för- och nackdelar?
Tack på förhand

ultimate_TF skrev:
2683592 Har funderat på att köpa några t-shirts från USA. För att betala måste jag använda visakort eller dylikt. Har inget sånt och då kan man också använda paypal.

Har läst om det och det verkar bra. Skulle dock vilja ha lite omdömen från någon som använt det. Vad finns det för för- och nackdelar?
Tack på förhand

Jag reggade mig faktiskt idag och kommer att använda det till veckan så får väl återkomma med lite synpunkter :)

Jag har en bror som har använt det en hel del och han har bara positiva upplevelser med Paypal.

Har inte hört nått negativt om Paypal men det kanske nån annan på forumet som har?

eller så anpassar du dig till det moderna samhället och skaffar visa för i helvetet!

honkiie skrev:
2683851 eller så anpassar du dig till det moderna samhället och skaffar visa för i helvetet!

Visa använder man till paypal, det är bara ett säkrare sätt att göra affärer över internet

Paypal funkar bra till småinköp, men vid större belopp brukar nätbutikerna föredra att man använder VISA, eftersom paypal tydligen tar procent på beloppet av säljaren?
(Jag hörde att det skulle ändras, men satte mig aldrig in i det ordentligt)

Det är ju en extra säkerhet gentemot att betala med VISA, eftersom ingen kan sno dig på pengar/övertrassera krediten om du betalar med paypal.
Jag har dessutom kopplat mitt PayPal till mitt VISA så det är skitlätt att fylla PayPal börsen inför varje köp.

Jag fick en PayPal plånbok för att jag deltog i marknadsundersökningar på nätet, där dom satte in ett par spänn varje gång man svarade på en undersökning (upp till 50 spänn per undersökning, även om 5-25 spänn är vanligast) så när jag hade fått ihop lite stålar lärde jag mig att använda den, och nu är det nog den betalningsmetod jag föredrar.

Kom ihåg att om du inte fått dina saker du har köpt med PayPal (via eBay lr andra ställen) så MÅSTE du reklamera detta till PayPal INOM en 45dgr-gräns om du vill ha tillbaks några pengar.
Nu gäller det visserligen t-shirts men ändå..

Detta fick man veta den hårda vägen då man precis blivit blåst på 251$ av den här shopen: http://stores.ebay.com/MP-A-Cycle
Så får ni för er att handla Mc-prylar från staterna, gör det inte från MP&A Cycle iaf.

Tias skrev:
Detta fick man veta den hårda vägen då man precis blivit blåst på 251$ av den här shopen: http://stores.ebay.com/MP-A-Cycle
Så får ni för er att handla Mc-prylar från staterna, gör det inte från MP&A Cycle iaf.
satan, bara denna månaden har de ju fått 4 neg.feedback pågrund av samma missöde som du!
idioter :4skrika jag ska då hålla mig undan...

Finns det nackdelar med PayPal? :va

Man kan ju alltid anmäla folk, PayPal brukar faktiskt reda upp en del och se till att man får delar av pengarna tillbaka trots allt.

Fanns, senast jag kollade, några olika kontotyper på Pay pal, vilken är att föredra?

FreddaAbborre skrev:
2685729 Fanns, senast jag kollade, några olika kontotyper på Pay pal, vilken är att föredra?

Beror ju på om du ska ta betalt större summor via PayPal eller mest betala...
Premier Account som är Verified är väl att föredra tycker jag - eller det jag har i alla fall.
Då är det ingen på eBay som stoppar en och det kostar inget eller marginellt att betala och ta emot mindre summor. Har aldrig vart med om att de dragit nåt i avgift från mig faktiskt fast jag har aldrig tagit emot mer än $5 i taget...

imaster skrev:
2685611 Finns det nackdelar med PayPal? :va

Man kan ju alltid anmäla folk, PayPal brukar faktiskt reda upp en del och se till att man får delar av pengarna tillbaka trots allt.

Delar ?
ALLT SKA TILLBAKA !

Jösse skrev:
2686513 Delar ?
ALLT SKA TILLBAKA !

Joo men om du har gått på en lurendrejarauktion så är det ju knappast PayPals fel... Det är ju faktiskt inte deras ansvar att se till att du faller för skumma försäljare. Det som de gör schysst då är att se till att man får tillbaka så mycket pengar som de kan hitta på skummisens konto - om det inte är allt, ja då får man ju stå sitt kast. Bättre än att inte få nåt tillbaka.

men hur fan funkar det rent praktiskt, det är samma risk att bli lurad ändå? men skillnanden är att nån tar lite pengar emellan för att ha ett konto.

de kan ju fortfarande skicka tegelstenar i paketen från usa?

Brandstr skrev:
2687247 men hur fan funkar det rent praktiskt, det är samma risk att bli lurad ändå? men skillnanden är att nån tar lite pengar emellan för att ha ett konto.

de kan ju fortfarande skicka tegelstenar i paketen från usa?

Ja, att du går på falska annonser kan inte PayPal skydda dig mot, däremot kan de skydda dig mot att den du betalar till hackar ditt VISA-kort och börjar handla med det, det är det PayPal är till för.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT