Paypal bluff?

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Hej, jag har nu på ebay chattat med flera säljare som vill att jag ska skicka pengar till dom innan auctionen är klar via paypal och så lovar dom att skicka varan. Är det säkert att göra det?

Är det säljare med bra historik, många försäljningar och gott rykte? Känns det säkert?

Jag är inte helt säker men jag tror inte att det är säkert. Att göra så bryter mot Ebays regler för auktionen (om det inte finns en "Buy now" knapp) och då har jag svårt att tänka mig att du omfattas av Ebays/Paypals "Buyer protection".

Dvs du riskerar att skicka pengar, att de inte skickar något och att du då inte omfattas av något skydd.

Mvh,
Ingvar

Säkert en dussinvara som säljaren vill spara några ören i avgifter på, antagligen inga problem men du står ensam om det strular med t.ex garanti eller returer.

Kan funka, men återbetalningsskydd o.d. gäller ju inte. Jag skulle nog låta bli om det inte är väldigt lite pengar det rör sig om.

Betala bara genom ebay.. Annars har du ju ingen trygghet alls i köpet, nog lurigt ibland även med ebay bakom sig.

Har gjort så på oljepaket från tyskland där det har blivit diskussioner och förfrågningar via mail om att sätta ihop unika paket som passar mig. Det är billigare för säljarn att sälja utanför Ebay. Det har aldrig varit nåt problem för min del men man skall verkligen veta vem man gör affär med.

Back