passform visir

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Ska köra upp på torsdag men till min hjälm har jag bara ett mörkt visir och jag har verkligen inga pengar att köpa ett nytt för så jag tänkte höra om någon vet hur passformen på olika visir mellan olika hjälmar o.s.v. är. (skulle bli mulet och regn på torsdag :( )

Finns det standardiserade storlekar eller är det från hjälm till hjälm!? Om det är standard så skulle man säkert kunna låna ett visir från körskolans hjälmar (hjälmarna i sig sitter extremt kasst på mig).

:tomten

Hoztic skrev:
2202109 Tyvärr så är det olika mellan nästan alla modeller :( Och i synnerhet mellan olika tillverkare. Du känner ingen som har en likadan hjälm som du kan låna av?

guess not det är en gammal arai-hjälm men ska kolla om jag inte kan låna hjälm av någon

kan tänka mig att ett visir går loss på ett par kronor liksom allt annat

Jo, det är dyra plastbitar det där :( Runt 400 för ett vanligt visir till Shoei, och det dubbla för special, tex spegel. Kan tänka mig att Arai inte är nå bättre :(

Jag har ett spritt nytt klart visir till min nya arai astro R som bara ligger. Kan det passa tror du?

Jag körde upp med spegelvisir så du behöer nog inte oroa dig, dessutomså snöade det den dagen. :tomten

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back