Passform på skinnställ!

Också funderat hur fasiken folk lyckas klämma sig in i dessa "små" storlekar trots relativt manlig vikt.
Det känns som att den genomsnittlige sporthojmedlemmen totalt saknar röv och muskler men innehar jordenas fetaste benstomme..

Jag är 180cm lång och 102-105kg tung med ett stort intresse för skivstänger och hantlar.
Har ett 2-delat skinnställ från held i strl 56 samt ett helställ från RST i strl 58.. Dessa passar perfekt, medan mitt gamla helställ i strl 56 ger en extremt obehaglig kameltå trots min ringa längd av 180cm..

Måste vart fel på antingen mig eller mitt gamla dsinese ställ..:rolleyes: Är 182 cm och tyckte mitt ställe satt väldigt tajt över axlarna. Vägde ca 80kg med.

Glömde nämna att det var storlek 52 :)

Last edited:
Jag är 187cm och väger 88kg.

Kör med Alpinestars Atem storlek: 54
Alpinestars har lite olika längder på sina modeller... Atem passar längre personer, och Motegi passar lite bättre för dom som är kortväxta.

Jag får även på mig ett ställ i storlek 52. Men då sitter det så in i helvete ;) så jag valde ett 54 för att det ska sitta lite bekvämare.

Storlek 50 passar nog dig bra!

Också funderat hur fasiken folk lyckas klämma sig in i dessa "små" storlekar trots relativt manlig vikt.
Det känns som att den genomsnittlige sporthojmedlemmen totalt saknar röv och muskler men innehar jordenas fetaste benstomme..

Jag är 180cm lång och 102-105kg tung med ett stort intresse för skivstänger och hantlar.
Har ett 2-delat skinnställ från held i strl 56 samt ett helställ från RST i strl 58.. Dessa passar perfekt, medan mitt gamla helställ i strl 56 ger en extremt obehaglig kameltå trots min ringa längd av 180cm..

Har nog hellre lite fett på kroppen blandat med muskler istället för 100kg+ på 180cm:smasha
Antingen är du "för" vältränad eller så har du kraftig benstomme.

Det där med avsaknad av röv verkar stämma in på mig enligt måttabellen här ovan. Jag är 54/56 i längd, minst 56 i bröst, 58 i midja :rodnar, men 50 i höft! Börjar anta gubbformer antar jag...

Jag är som sagt 182 i längd och ca 85 i vikt och mitt uttänjda dainese 52-ställ är ju nu för litet för en bröstplatta så hur i helsike ni som väger mer lyckas klämma in er i 48- och 50-or begriper jag inte. :confused: Har ni stockar till ben o storlek 64 i skor?

Måste vart fel på antingen mig eller mitt gamla dsinese ställ..:rolleyes: Är 182 cm och tyckte mitt ställe satt väldigt tajt över axlarna. Vägde ca 80kg med.

Det där säger ju inte så där värst mycket om du inte samtidigt nämner vilken storlek du har... :rolleyes:

Back