Passform på raceställ

Min poäng är att det är iaf för mig svårt att köra på bana i ett tajt ställ, därför har jag att annat till det. Problemet är att det är svårt att veta vilka ställ som töjer sig.
Nu låter ditt problem iofs ltie speciellt, men annars brukar ett udnerställ hjälpa. Huden klibbar gärna fast mot skinnstället men ett underställ i siden eller nåt "andasmaterial" glider.

Det är sidenfoder i stället och jag kör med underställ, så det är inga problem men man har väl olika upplevelser om hur rörlig man vill vara.

Det är sidenfoder i stället och jag kör med underställ, så det är inga problem men man har väl olika upplevelser om hur rörlig man vill vara.
Sant. Sen beror det säkert på var och hur det är tajt. Vi avviker alla på olika sätt från den idealfigur stället är sytt för.

Helt riktigt. Se upp så det inte stramar i gren eller armhåla. Ok att de töjer sig runt lår och lite här och där. Men jag har som sagt haft ett som var så där tajt som alla sa att det skulle vara. Det gick åt helvete...

Finns det ingen möjlighet att ta på det själv även som nytt så tycker jag det är för litet. Ok att man behöver hjälp med att ta på det för att ryggskyddet ska hamna skönt och så...

Har läst något om att stället inte ska strama i grenen när man sitter på hojen (dvs vara för kort i överkroppen) å inte heller strama åt i sömmen i armhålan... Beror säkert på hur stället är sytt men iaf vad jag läst...

Jag fick ett tips av en kille som nog har haft rätt många ställ. Duscha med det en liten stund och stretcha med det på, häng det på tork och när du kommer hem från jobbet dra på det igen och stretcha igen.

Har inte provat med det kan ju vara ett tips om man har ett ställ som har lite svårt att "komma på plats"

Jag fick ett tips av en kille som nog har haft rätt många ställ. Duscha med det en liten stund och stretcha med det på, häng det på tork och när du kommer hem från jobbet dra på det igen och stretcha igen.

Har inte provat med det kan ju vara ett tips om man har ett ställ som har lite svårt att "komma på plats"

OBS
HÄNG INTE UPP ETT BLÖTT SKINSTÄLL.

(låt det ist ligga i en hög på golvet)((lite överdrivet))

((det här gäller regn/svett/tvätt/osv))

Har hört att man ist för stretcha ska ut o åka hoj tills d blev torrt. Kanske inget att rekommendera vid denna årstid?

tror det får vara till sommaren, risken nu är väl att det fryser och spricker (om inget värre händer..):)

När stället töjer sig blir det kortare eller tunnare? Kanske en korkad fråga men om man nu köper ett som är lagom lång men lite smalt blir det då kort på längden när det blir lagom på bredden?

/Spiff (som inte har nått att göra i racingforumet men hamnade här för jag letar efter info om underställ :))

tror det får vara till sommaren, risken nu är väl att det fryser och spricker (om inget värre händer..):)

När stället töjer sig blir det kortare eller tunnare? Kanske en korkad fråga men om man nu köper ett som är lagom lång men lite smalt blir det då kort på längden när det blir lagom på bredden?

/Spiff (som inte har nått att göra i racingforumet men hamnade här för jag letar efter info om underställ :))

Nej det blir inte kortare eller tunnare. Köp ett ställ som har så mycket stretch som möjligt som rejsställen har. Då får du mycket bättre rörlighet när du sitter på hojen.

svårt det där beror på hur mkt det töjer sig, men jag ska gå från 52 till 54 nu tänkte jag då jag inte kunde röra mig i 52 sist trots det var 2säsonger gammalt.

183kg 85cm. :P

Jag köpte nyligen ett Danese Haku, 2-delat och provade både 48 & 50. Är 176 cm/74kg.
Efter att ha provat båda två , med mitt ryggskydd, så blev det tillslut stl. 50. 48 satt helt enkelt för tight. Enligt försäljaren så skulle även 48:an ha töjt sig tids nog, men han tyckte skydden hamnade mer rätt på 50:an.
Funderar även på att köpa ett skydd med både ryggskydd och bröstskydd och då skulle jag nog få andnöd om jag valt 48:an

Min vikt och längd tillsammans med mina erfareheter av att ha provat båda storlekarna av Haku kanske kan vara någon slags vägledning till den som funderar på det stället.

Back