Passargerarkutslåset jammat...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Låset som låser passagerar-kutsen verkar ha gått i baklås eller något, för hur jag än vrider och vänder på nyckeln så är det låst... Bankar och slår lite både på lås och kuts, men inget händer. Har ni erfarat samma? Vad ska jag göra? :confused:

För några veckor sedan stötte jag och min kusin på detta problem på hans r1:a.

Vi lyckades klämma in en mejsel mellan plasten och sittdynan. Och genom detta hjälpa till med själva låsmekanismen samtidigt som vi vred om nyckeln.

Sedan smörjde vi o.s.v. så var allt lungt.

Hoppas det ordnar sig! :tummenupp

Kay skrev:
Låset som låser passagerar-kutsen verkar ha gått i baklås eller något, för hur jag än vrider och vänder på nyckeln så är det låst... Bankar och slår lite både på lås och kuts, men inget händer. Har ni erfarat samma? Vad ska jag göra? :confused:

Har du något däri?
Mitt lås då duken gick i "baklås" vid ett tillfälle....visade sig att det var skivbromslåset som höll emot. Låsmekanismen låg ju rätt öppet och låset som jag lagt däri hade kilat sig fast, så fjädern inte kunde röra sig.

Om du har nått däri så se om du kan få hjäl att luta/lyfta/skaka hojen å se om det kanske ger sig...

//baggis

Inget ligger emot, men jag har lyckats dra upp bakre änden av kutsen så jag kan se bra rakt in, får pröva det med mejseln! Tack för tipsen!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D