Passar motorn? (RS)

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Sökt, men de funkar inte av nån anledning.

Motorn min rasade för ett tag sen, Gamla modellen av 'Rs. En 98. Undrar om En 00 motor skulle passa i mina motorfästen. Dvs. skaffa en hoj till och flytta över allt. Passar de? SKulle sitta perfet med ett svar av DP i de här läget. Säg gärna om nått inte passar med.

Saabmosare skrev:
2108647 Sökt, men de funkar inte av nån anledning.

Motorn min rasade för ett tag sen, Gamla modellen av 'Rs. En 98. Undrar om En 00 motor skulle passa i mina motorfästen. Dvs. skaffa en hoj till och flytta över allt. Passar de? SKulle sitta perfet med ett svar av DP i de här läget. Säg gärna om nått inte passar med.

har din nya hoj rasat helt??

saabmosare in da house:
Undrar om En 00 motor skulle passa i mina motorfästen

Jepp det gör den men jag tror att du åker på att byta CDI och lite annan elektronik så försök hitta en motor från samma år. Har den verkligen rasat så att du behöver byta hela motorn....

DP says: Lycka till...

DP skrev:
2109723 saabmosare in da house:
Undrar om En 00 motor skulle passa i mina motorfästen

Jepp det gör den men jag tror att du åker på att byta CDI och lite annan elektronik så försök hitta en motor från samma år. Har den verkligen rasat så att du behöver byta hela motorn....

DP says: Lycka till...

NÄr jag skrev de här viste jag inte hur mycket som hade rasat. men var rädd för att allt för mycket hade rasat och hade hittat en mycket billig motor.
Men nu hade jag sån jäkla tur så att jag inte ens behöver skaffa nån motor. Det ända som jag behöver är en packnins sats och kolvringar/ring.

Nån som kan rekomendera någon att köpa delarna hos? Björn andersson racingkonsult har jag hört gott om. Starol ska ha mycket grejer men inte hört lika gott om dom, nått att rekomendera?

Saabmosare skrev:
2110924 NÄr jag skrev de här viste jag inte hur mycket som hade rasat. men var rädd för att allt för mycket hade rasat och hade hittat en mycket billig motor.
Men nu hade jag sån jäkla tur så att jag inte ens behöver skaffa nån motor. Det ända som jag behöver är en packnins sats och kolvringar/ring.

Nån som kan rekomendera någon att köpa delarna hos? Björn andersson racingkonsult har jag hört gott om. Starol ska ha mycket grejer men inte hört lika gott om dom, nått att rekomendera?
Tror DP rekomenderar Starol eller vad tror ni andra :tungan:hihi

Saabmosare skrev:
2110924 NÄr jag skrev de här viste jag inte hur mycket som hade rasat. men var rädd för att allt för mycket hade rasat och hade hittat en mycket billig motor.

starol har väll bra service fick min kolvkitt efter 2dagar kostade dock 4300... :död

lasse kongo skrev:
2111572 starol har väll bra service fick min kolvkitt efter 2dagar kostade dock 4300... :död

kommer inte köpa några delar av starol så länge jag hittar på andra ställen. Fått reda på att mina ramlager byttes för 200 mil sen. Köptes nya på starol. org sitter det C4 lager men starol sa starkt att de räkte med C3 lager. SKa tydligen vara nån varvskillnad eller sådant på dom, vet inte skilnaden säkert än. Och nu rasar lagren 200 mil senare. SÅ har bara hört dåligt om dom, undviker dom därför så mycket jag kan i framtiden.

saabmosare in da house:
Köptes nya på starol. org sitter det C4 lager men starol sa starkt att de räkte med C3 lager. SKa tydligen vara nån varvskillnad eller sådant på dom, vet inte skilnaden säkert än. Och nu rasar lagren 200 mil senare. SÅ har bara hört dåligt om dom, undviker dom därför så mycket jag kan i framtiden

Tror nog inte att den rasat efter 200mil pga att du åker med C3 och inte C4 lager, det finns nog andra anledningar att den gjort det, Aprilia har gått ut med nya rekommendationer sedan din hoj monterades och nu monteras bara C3 lager i RS125, vi har haft några a Rent-A-Racer hojarna där lager rasat men efter byte till C3 har allt varit helt ok. Det är ju helt omöjligt att diagnositsera din hoj såhär via ett Forum, hoppas att du får ordning på den....

DP says: Att skylla Starol Racing för ditt haveri är lite orättvist med tanke på att du bara köpt lager här.....

Jag har inte skyllt något på starol. Jag sa att dom var köpt där, och att min hoj rasat. Mer har jag inte sagt. Däremot att jag har hört mycket dåligt sa jag. Men det har jag hört ifrån andra.

DP skrev:
2112428 saabmosare in da house:
Köptes nya på starol. org sitter det C4 lager men starol sa starkt att de räkte med C3 lager. SKa tydligen vara nån varvskillnad eller sådant på dom, vet inte skilnaden säkert än. Och nu rasar lagren 200 mil senare. SÅ har bara hört dåligt om dom, undviker dom därför så mycket jag kan i framtiden

Tror nog inte att den rasat efter 200mil pga att du åker med C3 och inte C4 lager, det finns nog andra anledningar att den gjort det, Aprilia har gått ut med nya rekommendationer sedan din hoj monterades och nu monteras bara C3 lager i RS125, vi har haft några a Rent-A-Racer hojarna där lager rasat men efter byte till C3 har allt varit helt ok. Det är ju helt omöjligt att diagnositsera din hoj såhär via ett Forum, hoppas att du får ordning på den....

DP says: Att skylla Starol Racing för ditt haveri är lite orättvist med tanke på att du bara köpt lager här.....

DP skrev:
Min gammla, du har PM

lasse kongo skrev:
2113849 haha din gamla hoj ?? har du lurat han lite eller ??? hehe

Nej det tycker jag inte.
Den rasade för mig och jag bytte dom grejer som nu har gått sönder igen.
Vad det beror på får vi förhoppningsvis svar på från mekanikern som skruvar.
Genom Johannes (Saabmosare)

AndersJohansson skrev:
2115144 Nej det tycker jag inte.
Den rasade för mig och jag bytte dom grejer som nu har gått sönder igen.
Vad det beror på får vi förhoppningsvis svar på från mekanikern som skruvar.
Genom Johannes (Saabmosare)

Lurad och lurad? Jag köpte den i befintligt skick och så här var de. Är bara att laga de. Lagret tog slut sa dom på verkstan inget annat som orsakade de. För klent lager helt enkelt skulle jag tro.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...