Passar mer än 97ans tank på min gixxer?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Min tank läcker. Ska ge mig på att laga den men tänker också börja leta efter en mer hel tank än den jag har. Frågan är vad jag letar efter, måste jag precis ha en tank av årsmodell 97. 98an borde ju också passa tycker man eftersom cykeln är nästan exakt lika. Finns det fler årsmodeller jag kan leta bland. Funkar 750 tankar kanske?

Alla tips emottages tacksamt.
 
Det räcker med en 33 cl colaburk, du gasar ju aldrig ändå (jag pryar åt valmers idag)
 
-96/-97 har fuggar, -98/-99 har insprut. Detta gör att -98/-99 som till synes har samma tank som -96/-97 egentligen skiljer något på antalet ventilationsrör bakpå, dvs det rör som syns när du lossar sadeln. Inte de rör som sitter i tankinsatsen. Tror också att det skiljer något invändigt, dvs tankinsatsen får inte plats om man skiftar åt "ena hållet" men åt andra hållet går nog bra.
Jag kommer inte ihåg exakt vad som skiljer bland rören.
Jaja, skillnader finns men de går antagligen att komma runt om man är kapabel att löda dit eller ta bort (plugga) ett befintligt rör.

Och jag har en fin -98-99 tank att sälja.
 
Robban_C skrev:
-96/-97 har fuggar, -98/-99 har insprut. Detta gör att -98/-99 som till synes har samma tank som -96/-97 egentligen skiljer något på antalet ventilationsrör bakpå, dvs det rör som syns när du lossar sadeln. Inte de rör som sitter i tankinsatsen. Tror också att det skiljer något invändigt, dvs tankinsatsen får inte plats om man skiftar åt "ena hållet" men åt andra hållet går nog bra.
Jag kommer inte ihåg exakt vad som skiljer bland rören.
Jaja, skillnader finns men de går antagligen att komma runt om man är kapabel att löda dit eller ta bort (plugga) ett befintligt rör.

Och jag har en fin -98-99 tank att sälja.
Inget ska vara lätt tydligen! *suck*
Det känns lite trist att skaffa på sig en tank som kanske inte passar. Du får gärna PMa en prislapp så ska jag överväga. :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top