Rammler
Ny medlem
Har börjat fundera på att slnga in en fzr 1000 motor i min yzf 750r -93 bara för kul
Men passar fästerna? Eller finns de nån annan motor som kan passa
Men passar fästerna? Eller finns de nån annan motor som kan passa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rammler skrev:2448840Har börjat fundera på att slnga in en fzr 1000 motor i min yzf 750r -93 bara för kul![]()
Men passar fästerna? Eller finns de nån annan motor som kan passa![]()

Rammler skrev:2450150hur mycke ska modifieras då? jag vill gärna inte svetsa och dona i en aluminiumram.Ska genast kolla upp en sådan motor! tack för tipset
![]()
Rammler skrev:2450150hur mycke ska modifieras då? jag vill gärna inte svetsa och dona i en aluminiumram.Ska genast kolla upp en sådan motor! tack för tipset
![]()

Minns att det var en "vanlig" företeelse på den tiden dom hojarna var inne sas. Hur mkt modds som krävs vet jag inte dock.Rammler skrev:2454584Men jag undrar ändå hur de skulle gå med FZR motor![]()
I med att hojarna ser nästan likadana ut![]()
Men tack för hjälpen 
Rammler skrev:2479340CDI- boxen hade jag räknat med och luftburken kan man väl byta mot nått sånt där öppet filter, eller va de nu heter. Men det blir nog inget byte då man måste jävlas med ramen. Hade hoppas att man kunde stoppa in gamla motorn igen om man nu skulle känna för det.Jävla skit!!Men tack för hjälpen
![]()

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen