Passar Beriks dragkedja i andra märken?

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Hoj
2016, Yamaha MT09
Morgon pojkar och flickor!

Har fyndat ett par Berik skinnbyxor till sambon och såklart var jackorna slut då de var så billiga... Min fundering: passar dragkedjan i byxorna till något annat märke på marknaden så man kan sätta ihop byxa och jacka? Säljaren trodde att Arlen Ness' möjligen hade samma, men visste inte :)

Longshot detta då jag misstänker att alla tillverkade har sin egen design på kedjan så man bara kör på samma märke, men jag testar med förståsigpåare här på SH i alla fall :glömdet

/Putte

Det kan passa. jag kör lindstrands cougar jacka med Vanucci skinbyxor och dom har samma dragkedja, det brukar medfölja en dragkedja med byxor (gjorde med mina) som är av annan storlek som man kan byta till. men många använder samma storlek så ja slapp byta

Dra till en mc butik o fråga om du får testa lite olika saker som kan passa dom byxorna (ha med dig dom) så ser du själv om din kedje storlek var som alla andra eller skiljde sig =)

Jag fick inte ens en Richa jacka att passa Richa byxor när jag hade det märket. Hur det är med Berik vet jag ej.

Arlen Ness och Berik passade förr iaf. Berik var en "utbrytning" av av Arlen Ness och syddes i samma fabriker.

Arlen Ness och Berik passade förr iaf. Berik var en "utbrytning" av av Arlen Ness och syddes i samma fabriker.

Jag fick inte ens en Richa jacka att passa Richa byxor när jag hade det märket. Hur det är med Berik vet jag ej.

Det kan passa. jag kör lindstrands cougar jacka med Vanucci skinbyxor och dom har samma dragkedja, det brukar medfölja en dragkedja med byxor (gjorde med mina) som är av annan storlek som man kan byta till. men många använder samma storlek så ja slapp byta

Dra till en mc butik o fråga om du får testa lite olika saker som kan passa dom byxorna (ha med dig dom) så ser du själv om din kedje storlek var som alla andra eller skiljde sig =)

Tackar ödmjukast för svaren! Ska försöka vandra in med byxorna och få testa med något i butiken. Vill de få sålt något får de samarbeta :)

Trevlig helg!
/Putte

Jag har Berikbyxor och arlen ness jacka i gatutstyrseln. Funkar perfa.

Kanske lite OT, men var köper man dragkedjor till ett skinnställ som är trasigt - Och var får man detta insytt i sitt skinnställ ?

Nu kör jag med grabbens skinnställ. Men känns onödigt att slänga sitt eget bara för att dragkedjan till jackan är paj.

Kanske lite OT, men var köper man dragkedjor till ett skinnställ som är trasigt - Och var får man detta insytt i sitt skinnställ ?

Nu kör jag med grabbens skinnställ. Men känns onödigt att slänga sitt eget bara för att dragkedjan till jackan är paj.

Skinnhantverkare och skomakare brukar kunna fixa sånt.

Dilemmat är ju också att det inte räcker med att dragkedjorna passar i varandra dom måste också ha samma längd...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman