Passande FTP-program för mig?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag behöver ett bra ftp-program och undrar om någon kanske kan rekommendera något?

Jag ska inte använda det till att koppla upp mig till internet och tanka massa saker, utan jag ska bara ha det mellan egna servrar. Inget lull-lull behövs.

Det som är lite speciellt med mitt krav är att ftp-programmet ska kunna hantera kataloger som innehåller sisådär 50.000 till 100.000 filer på ett bra sätt.

De program jag testat hittils har varit ruskigt dåliga på detta. (LeechFTP som låser hela burken när jag försöker öppna en av dessa jättekataloger på servern samt Reflection FTP där man kan gå och dricka en kopp kaffe under väntetiden som blir när man ska markera en drös filer i en sådan katalog)

Kryptonit skrev:
Jag behöver ett bra ftp-program och undrar om någon kanske kan rekommendera något?

Jag ska inte använda det till att koppla upp mig till internet och tanka massa saker, utan jag ska bara ha det mellan egna servrar. Inget lull-lull behövs.

Det som är lite speciellt med mitt krav är att ftp-programmet ska kunna hantera kataloger som innehåller sisådär 50.000 till 100.000 filer på ett bra sätt.

De program jag testat hittils har varit ruskigt dåliga på detta. (LeechFTP som låser hela burken när jag försöker öppna en av dessa jättekataloger på servern samt Reflection FTP där man kan gå och dricka en kopp kaffe under väntetiden som blir när man ska markera en drös filer i en sådan katalog)
WS_FTP Pro från tillverkaren Ipswich, enkelt FTP program, fungerar istort sett som bränn programmet NERO

http://www.ipswitch.com

R1 Uffe skrev:
WS_FTP Pro från tillverkaren Ipswich, enkelt FTP program, fungerar istort sett som bränn programmet NERO

http://www.ipswitch.com

Tackar.. det hade jag inte testat på jobbdatorn. (Har tidigare haft gamla LE-versionen hemma någon gång)

Installerade och den klarade mina krav på kataloger med orimligt många filer mycket bra, så inom några dagar beställer min arbetsgivare en icke-provversion av programmet hos dustin :tummenupp

FlashFXP rekommenderas till Xbox, där brukar det vara en jädra massa småfiler som de flesta program slöar som fasen med...

Du kan ju testa även om 50.000 -> 100.000 filer lät jäkligt mycket...

www.flashfxp.com

Bulan skrev:
FlashFXP rekommenderas till Xbox, där brukar det vara en jädra massa småfiler som de flesta program slöar som fasen med...

Du kan ju testa även om 50.000 -> 100.000 filer lät jäkligt mycket...

www.flashfxp.com

Jag har redan bestämt mig för ws_ftp...
och många filer... För tillfället är det 65.000 filer i den värsta katalogen, men nu när jag har något som fungerar bra kanske jag ska ställa in att filer rensas först efter 30 dagar istället för 14 dagar som det är ställt i dagsläget :crash

Kryptonit skrev:
Jag har redan bestämt mig för ws_ftp...
och många filer... För tillfället är det 65.000 filer i den värsta katalogen, men nu när jag har något som fungerar bra kanske jag ska ställa in att filer rensas först efter 30 dagar istället för 14 dagar som det är ställt i dagsläget :crash
måste bara få fråga, vad pysslar du med :confused: :confused: :va

Roliga kataloger att jobba med :)

Har en cluster på jobbet som jobbar mot "RightFax" det spar allt i samma katalog.. Senaste jag kolla så låg det på 350.000 små 50k filer,
Windows klara inte av att öppna,, eller jag orkar inte vänta, för explorer krascha

:tummenupp

R1 Uffe skrev:
måste bara få fråga, vad pysslar du med :confused: :confused: :va

Jag är driftansvarig för ett laboratoriesystem. De stora katalogerna innehåller kopior av svarsfiler (xml-filer) som skickats till ett annat system.

Labbet gör över 10.000 analyser per dygn, därför blir det ganska många svar. :)

Kört med windows commader i massa år, heter numer total commander, lite retrokänsla från gamla dos tiden och Norton commander.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt