Passagerarhandtag Fireblade-09

anatoli

carte blanche
Gick med
5 Oct 2007
Hoj
Blade-09
Då ska man iväg och registreringsbesikta hojen och inser att man måste ha ett "passagerarhandtag" som jag naturligtvis inte har...

Är det någon som har ett sådant som jag får låna nu på onsdag när jag ska besikta hojen? :krama

Har en Fireblade 09a vet inte om det passar från tidigare modeller heller?

Och vem kom på hela iden med obligatoriskt passagerarhandtag liksom.. :va

_Tror_ att snodden som sitter över bakre sadeln anses som passagerarhandtag. Dock så låter hela grejen jävligt märklig? :va

17898217.jpg

Ja det är precis den snodden som jag skulle behöva låna. Går att ta av och på lätt..

Har pratat med teknisk support på bilprovningen och de säger att man ska ha passagerarhandtaget för att få den godkänd för passagerare. Sen vet man ju inte hur noga de är när de kollar.

_Tror_ att snodden som sitter över bakre sadeln anses som passagerarhandtag. Dock så låter hela grejen jävligt märklig? :va

Ja det är precis den snodden som jag skulle behöva låna. Går att ta av och på lätt..

Har pratat med teknisk support på bilprovningen och de säger att man ska ha passagerarhandtaget för att få den godkänd för passagerare. Sen vet man ju inte hur noga de är när de kollar.

Den sitter fastsydd på sadeln väl!?!

Den sitter fastsydd på sadeln väl!?!

Den sitter fastskruvad i bakramen med 2 st låga insex. (M6X17)

Skall kika om jag hittar min...så du kan ev låna.

Bifogat

• sadelb.jpg
    sadelb.jpg
    13.4 KB · Visningar: 175
Last edited:
Så man får inte godkänt med singelcuts? Låter rätt otroligt. Den där snodden kan ingen hålla fast i.

Så man får inte godkänt med singelcuts? Låter rätt otroligt. Den där snodden kan ingen hålla fast i.

De som skriver lagar och regler för hojar har väl aldrig tidigare brytt sig om att undersöka eller rådfråga nån med kunskap i ämnet, så varför börja nu??

SMC tar dem väl i nacken ibland men verkar vara tung uppförsbacke även för smc att få till nåt vettigt.

Ja man vet ju inte exakt vad de kollade på men kändes inte som jätte mycket iaf, de hissade upp hojen, kollade motornummer, ramnummer, mätarställning, frågade hur mycket bensin som var i tanken, gick runt hojen något varv, skrev av storlek på fälgarna/däcken etc, sen stod den kvar där på pidestal i 30 min och man satt som ett fån ensam i lokalen och stirra i väggen..

sen kom dom och sa att allt var klart! ingen provkörning, ingen ytterligare "kontroll" vad man såg. Ingen funktionskontroll av lampor, blinkers etc. Tändningen var bara igång när dom skrev av mätarställningen.. Och för detta betalade man fina 1380 kr.

Slutet gott allting gott nu är de fritt fram att :hojraket

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...