Passageraren sitter inge bra där bak, hur gör ni?

Min donna hänger kvar för glatta livet och skrapar sönder sidorna iofs är hon 1.68 hon har aldrig klagat. känns knappt att hon sitter där hänger med fint både i svängarna och på hjulet. Hon håller händerna mot tanken kniper med benen och nyper mig i pungen om det går för fort :tungan

Hon får la hasa ner närmare dig och sitta på mellanrummet mellan bakcutsen och din sits...gå till en sadelmakare och be dom "modda" cutsen lite så övergången inte blir så skarp. Eller nåt :)

morecore skrev:
2285522 :mattias Så HÄR löser det sig: det finns överdag att köpa till baksadeln, ett sk. anti-glid.
Kolla ebay...

"Gör det självkit"

..... skaffa en bit av sån där gummimatta som man kan ha mellan packväskorna och hojjen, klipp ut en bit, dra runt kutsen... Gissa om det är hög friktion på den sadeln sen.... :tungan

Ett problem om passageraren är kort, helt klart. Har tänkt på det där förut. Om man kunde komma på någonting som man fäster på tanken som gör det lättare för den där bak att nå fram så vore det perfekt. Min tjej når men inte riktigt med hela händerna och det blir ju såklart jobbigt efter ett tag. Om man tänker sig en boll, lite större än en tennisboll. Delar den på hälften och fäster en halva på varje sida om tanken för den där bak att läga händerna på. Typ som ett par schyssta rattar att hålla i lixom. Fult som fan kanske men borde inte det vara en bra idé? Givevis ska man kunna ta bort som när man inte kör med skjuts.

Becker skrev:
2287758 Min donna hänger kvar för glatta livet och skrapar sönder sidorna iofs är hon 1.68 hon har aldrig klagat. känns knappt att hon sitter där hänger med fint både i svängarna och på hjulet. Hon håller händerna mot tanken kniper med benen och nyper mig i pungen om det går för fort :tungan

Problemet existerar inte i samma utsträckning på R1or o R6or. Förarens sadel är kortare på de hojare än vad de är på andra, ex. äldre CBRer vilket gör att förare och passagerare sitter tightare.

När jag åker bakpå så använder jag mig mycket av ben och rygg/mage för att inte slå i föraren, knip med låren och spänner mage/rygg för att kompensera vid gas och broms

//Maria

Marytwice skrev:
2288259 När jag åker bakpå så använder jag mig mycket av ben och rygg/mage för att inte slå i föraren, knip med låren och spänner mage/rygg för att kompensera vid gas och broms

//Maria
Så det fungerar nu, hon får väl se det som ett gratis träningspass :)

hade en suverän spätta igår. 1,60 53kg. hon satt fastkilad mellan min röv och bakkutsen. sen att hon var grymt läcker gjorde kroppskontakten mer än angenäm. :D

Kocken skrev:
2284777 säg åt henne att stödja händerna mot tanken så hon inte åker in i dig när du bromsar, när man gasar så tycker jag att man sitter så pass framåtlutad (när man sitter bakpå) att det inte är några problem med att ramla bakåt. Om hon skulle åka kakåt så hinner hon iaf ta tag om magen. :tummenupp

Jepp jag använder mig av samma metod när jag ska skjutsa någon. fungerar faktiskt rätt så bra, men den man skjutsar måst vara tillräåckligt stark för att klara av inbromsningarna.

scud skrev:
2288266 Så det fungerar nu, hon får väl se det som ett gratis träningspass :)

Hehe, känner igen det där... banansadeln hade ändå sina fördelar, eller hur? :rolleyes:

Be henne vila händerna på dina lår - då hinner hon ta tag i dig vid acc och vid inbromsning så är det ALLTID tanken som gäller. Träna gärna på bromsningen.

Tro mig när jag säger att du vill inte få hennes tyngd i ryggen när det verkligen ska bromsas. Bromsade in riktigt hårt i en 70 vägs rondell när en kärring körde ut rakt framför oss( stirrades på oss ). Det gick väl bra tills tjejen flög in i ryggen på mig så hårt att jag hamnade en bit upp på tanken. Gissa vart det gjorde mest ont efteråt :näsblod . Sedan att jag var nära på att välta hojen eftersom där var vinkel kvar och tjejen klängde fast sig som en apa utan att nå ner är en annan historia...

TukTuk skrev:
2288577 Hehe, känner igen det där... banansadeln hade ändå sina fördelar, eller hur? :rolleyes:

Be henne vila händerna på dina lår - då hinner hon ta tag i dig vid acc och vid inbromsning så är det ALLTID tanken som gäller. Träna gärna på bromsningen.

Tro mig när jag säger att du vill inte få hennes tyngd i ryggen när det verkligen ska bromsas. Bromsade in riktigt hårt i en 70 vägs rondell när en kärring körde ut rakt framför oss( stirrades på oss ). Det gick väl bra tills tjejen flög in i ryggen på mig så hårt att jag hamnade en bit upp på tanken. Gissa vart det gjorde mest ont efteråt :näsblod . Sedan att jag var nära på att välta hojen eftersom där var vinkel kvar och tjejen klängde fast sig som en apa utan att nå ner är en annan historia...
Jo, sitter hon dessutom 10-20cm bakom hinner hon accelerera upp en liten bit, då blir det ännu tyngre.. Blir nog bra nångång, just nu är det 30 grader ute så det är strand-väder..

Skaffa en sådandär s k "sissy bar" med extra stoppning...... :tungan

SMoto skrev:
2288544 hade en suverän spätta igår. 1,60 53kg. hon satt fastkilad mellan min röv och bakkutsen. sen att hon var grymt läcker gjorde kroppskontakten mer än angenäm. :D

My point exactly :tummenupp

Har inga direkta problem med att ha sambon bak, är ganska lång (197cm) så jag sitter nästan så långt bak det går, hon brukar bara hålla i sig i mig, när man bromsar är det bara att hålla emot så funkar det kanon för oss, sen är ju hon ganska liten å lätt 162cm/46 kg.
Kan säga att denna metod inte funkar lika bra med kompisen som är 190cm och 90kg blir tungt för armarna.

Jag har åkt bakom så länge jag kan minnas och har aldrig haft nåt större problem(har suttit på de flesta hojar, dock mest sporthojar). Det är bara att sitta som en ryggsäck på föraren utan att påverka körningen, alltså sitta så nära man bara kan. Kan hamna i "mellanrummet" men det är bättre än att sitta för långt bort.
Kan hon inte bara sitta närmare?

scud skrev:
2284734 Har nu införskaffat mig en gsxr600. Sadeln är så pass lång att det bakom mig är ett stort tomrum. Bönan där bak på pallen blir sittandes 10-20cm från min rygg, och det blir ju inge vidare när man slår av på gasen eller bromsar in.

Hur gör ni? Måste jag lägga nästa lön på pizza så jag fyller ut sadeln? :tungan

Ger fan i att ha någon där bak :)

Bästa lösningen för båda är att hon köper min GS500E å kör själv, enklast och bekvämast för båda två, så löste vi det när "pojken" köpte TRX'en.

//

Skit idet.

scud skrev:
2284734 Har nu införskaffat mig en gsxr600. Sadeln är så pass lång att det bakom mig är ett stort tomrum. Bönan där bak på pallen blir sittandes 10-20cm från min rygg, och det blir ju inge vidare när man slår av på gasen eller bromsar in.

Hur gör ni? Måste jag lägga nästa lön på pizza så jag fyller ut sadeln? :tungan

Hur mycket av Hojen har passageraren betalt?:7peta

Tack för alla tips. Jag har slutat jucka mot tanken och hon lyckas nå fram med händerna till tanken, så nu fungerar det riktigt bra. Sen vaxade jag skiten så nu kan hon inte hålla mot tanken igen utan att händerna glider av :)

Alla tips med solocuts är ändå bra då det är fasiken så mycket roligare när man sitter själv på hojjen, men hon kan ju inte övningsköra med mig ännu så tillsvidare får hon åka med bakpå.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman