Passagerare på CBR 600RR

steax900

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
R1-00
Ni som har testat, hur är det för passagerare att åka bak på en cbr 600rr? Vet att Bike kritiserar den ganska hårt, men frågan är om min tidigare r1 -00 är mkt skönare att åka bak på...

steax900 skrev:
2291020 Ni som har testat, hur är det för passagerare att åka bak på en cbr 600rr? Vet att Bike kritiserar den ganska hårt, men frågan är om min tidigare r1 -00 är mkt skönare att åka bak på...

Vadå, sitter du inte på dynan längst fram när du kör? Den där mjuka kudden där bak har man väl ingen användning av? :confused:

steax900 skrev:
2291020 Ni som har testat, hur är det för passagerare att åka bak på en cbr 600rr? Vet att Bike kritiserar den ganska hårt, men frågan är om min tidigare r1 -00 är mkt skönare att åka bak på...

Mattias körde Solans CBR 600RR när vi tävlade sträckan Stockholm - Nynäshamn. Solan satt bakpå. Då klagade hon på att hjälmen tvingades av hennes huvud och att hon ströps av hakbandet i farter över 260 km/h.

Jag vann den tävlingen.

RoLLER skrev:
2291553 Mattias körde Solans CBR 600RR när vi tävlade sträckan Stockholm - Nynäshamn. Solan satt bakpå. Då klagade hon på att hjälmen tvingades av hennes huvud och att hon ströps av hakbandet i farter över 260 km/h.

Jag vann den tävlingen.
Grinfia! Jag menar, hur hade det varit om ni hade velat åka lite fort då, hade väl blivit ett jäkla gnäll :D

Å andra sidan, om hjälmen är på väg att lyfta så märker hon väl inte om det är vare sig sadel eller cuts :rofl :rofl

Last edited:
Men daaaah! hon kanske ska köpa en mindre hjälm då??? det har väl för fan inget med hojen att göra om hjälmen inte sitter som den ska :fatta!

Dicken32 skrev:
2291564 Men daaaah! hon kanske ska köpa en mindre hjälm då??? det har väl för fan inget med hojen att göra om hjälmen inte sitter som den ska :fatta!

Det har med kåpglasets beskaffenhet att göra. Hade det varit 1,5 meter högre hade Solan suttit mer skyddat.

Men kåpglaset är ju långt på i stortsett alla sport hojar, så jag tror inte cbr 600 är sämre än r1 eller fireblade eller ninja eller gsxr o.s.v

RoLLER skrev:
2291598 Det har med kåpglasets beskaffenhet att göra. Hade det varit 1,5 meter högre hade Solan suttit mer skyddat.

Hört att goldwing är bekväma... :7peta :hihi

Cervantes skrev:
2292223 Hört att goldwing är bekväma... :7peta :hihi

Jaa och dom har optionen att fixa en hästens säng också..

Kostar extra dock...

Men skinnsoffan är orginal...

RoLLER skrev:
2291598 Det har med kåpglasets beskaffenhet att göra. Hade det varit 1,5 meter högre hade Solan suttit mer skyddat.

Precis! När Mattias hukade sig under kåpglaset så fick jag ta emot fartvinden och det går inte att huka sig bakom honom eftersom hans puckel är i vägen.

Oavsett fartvindar så sitter man inte superbekvämt bakpå en cbr600rr.

Back