Passa er för Norrmannen!!

MarcusBergkvist

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Hoj
R6 -06, R6 -05, Honda 450 supermotard-04
Bestämde träff i karlskoga förra helgen med killen som ska sälja en R6 -03 standard.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=23742

Vi hade kommit överens om ett pris, 55000:-, då skulle hojen vara en -04 i ABSOLUT ny skick och gått 100mil. Det vissade sig vara en -03 som (enligt mätaren ...) har gått 390 mil och den var inte i ny skick!! När jag påpekade detta för honom så blev han helt tokig (killen har verkligen temprament!!) och börja skrika om att i Norge minsann där spelade det ingen roll om hojen var en -03 eller -04, gått 100 mil eller 390 +++ mil ....

Jag sa att jag vill "fundera" ett tag, skickade sedan ett mess om att det inte blev nån affär pga att han gett mig felaktig info och hojen inte var i det skick han påstod.

"Håppas jag inte móter dig en annan gång for dä" fick jag tillbaka ....

När jag sedan kom tillbaka till bilen så såg jag att "någon" hade klippt av kabeln mellan bil och släp ...

Ville bara varna dom som eventuelt var sugna på den hojen ..

\Marcus

Tack för infon. Faktiskt varit intresserad av annonsen. Var det inte inte bild tidigare med mc:n och på nån som liknade Runar.

Det var en bild på en som liknade Runar, haha! Den var ute för 65000:-, -04, 100mil tidigare ...

\Marcus

jösses.. man kanske skulle åka till norge och kränga hojen.. kanske kan få ut min "97 firestorm, +3000mil vurpad nåt dussin gånger" till "firestorm 05a som ny, bara 126mil".. :tungan

vilken jävla stolle...

Akta dig, han kanske kommer och hälsar på med kettingen. :gnissla

Edit: Stavfle

Last edited:
kan du inte locka han längre än till karlskoga om en polare ringer och är intresserad :rofl

hmm, redan när man läser annonsen så ser man ju direkt att killen har damp,
justerat stötdämpare för 12 000:-!!??? SURE, Då har han nog blivit lurad

Med en frilla borde han väl åka omkring på en 80-tals hoj :hihi

Det är ju bara o lägga ett medelande i hans gästbok, så andra som är intresserad av hojen/annonsen kan läsa om din erfarenhet med honom (rätt åt honom). Paste'a in denna tråd bara... :yoparty

Låter som en 1:a klassens riksidiot. Men å andra sidan så skulle det vara roligt att få läsa hans syn på saken. Kan ju bli intressant om han svarar här.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda