Pass på, MC-prylar på Lidl

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Idag började Lidl sälja mc-prylar.

Införskaffade fodrade funktionshandskar(279:-) som verkar riktigt bra och känndes helt ok på, ryggskydd, 349:-(identisk med tidigare modeller, men nu under annat märke, bättre vent.funktion, bättre justeringmöjligheter), låskätting+lås 120 cm, 149:- (att låsa hojen med dagtid när man pluggar), reflexväst 19:-, underställsbyxor, 150:- samt en burk siliconspray(15:-).

Väl värt ett besök tycker jag!

Bifogar Bike´s test från -08 på tidigare Lidl-ryggskydd. Är inte mycket för Lidl i övrigt, men vissa av dessa prylar verkar vara mycket för pengarna. Lidls Ryggskydd i det gamla testet spöade bl.a BMW:s, Dainense Wave, Knox, Ufo, Spidi. Dock är det lite styvt, men det kan iaf jag leva med.

Bifogat

• Ryggskydd, Lidl.JPG
    Ryggskydd, Lidl.JPG
    197.6 KB · Visningar: 657
siliconspray för 15:- var inte farligt, hur mycket är det i burken?

Det är inte identiskt med tidigare version om du skriver:

identisk med tidigare modeller, men nu under annat märke, bättre vent.funktion, bättre justeringmöjligheter

Men det fungerar säkert att handla saker på Lidl. Men när det gäller säkerhet och liknande - visst fan är det skillnad på grejerna. Om nu Lidl lyckades få bra resultat på ett pisskydd för 300 spänn betyder det inte mycket. Det finns otroligt många sätt att mäta kvalitét, hållbarhet och funktion.

Niclas L

Bra till lite allt möjligt, lite som universalmedel
Används för att minska friktion för exempelvis plastdetaljer (handtag, knappar mm)
Eller så kan man dra på ett tunt lager på sin nytvättade motor så ser den ut som ny. :cool:
Med viss reservation för att det kommer att lukta pyton och ryka en hel del när motorn blir varm första gången efter det.

Jag tycker att det var lite klent utbud av mc-grejer på Lidl i år. Inte mycket grejer alls.

Handskarna klämde jag på. Men det var inget som jag skulle vilja ha på mig när jag kör mc.

Tankväskan är i storlek mellan de som har funnits tidigare år. Fast den kändes ganska robust och bra.

Det blev iaf två ryggskydd och en rulle silvertejp till farsans firma till slut.

Starstriker: jag såg inga strumpor med gore-tex här på Lidl iaf.

köpte deras kedjerengöring för ett par år sen, jävlar vad rent det blev...
hur pass skadlig för kedjan den var lämnar jag osagt

identisk med tidigare modeller, men nu under annat märke, bättre vent.funktion, bättre justeringmöjligheter

Men det fungerar säkert att handla saker på Lidl. Men när det gäller säkerhet och liknande - visst fan är det skillnad på grejerna. Om nu Lidl lyckades få bra resultat på ett pisskydd för 300 spänn betyder det inte mycket. Det finns otroligt många sätt att mäta kvalitét, hållbarhet och funktion.

Niclas L

Du har säkert ett mycket bttre sätt:näsblod

"identisk med tidigare modeller, men nu under annat märke, bättre vent.funktion, bättre justeringmöjligheter"

Haha, njae, då är det ju inte så identiskt förstås.. Vidare så ska man med fördel köpa det bästa ryggskyddet enl. div. tester om man har råd, inget snack. Dock gick så klargjorde testet att pris/säkerhet inte alltid går hand i hand.:krama

Vidare är det ju såklart inte så att Lidl begärt att testa eller ännu mindre tillverkar skyddet. De köper väl in en produkt dom tycker verkar bra, i det här fallet ett ryggskydd som tidigare fått bra betyg i SATRA:s testlabortorium.

Kanske kan skicka ett till dig för lämpligt test av dig i din bostad eller garage?:tungan

Köpte ett nytt underställ, eftersom mitt förra Lidl-ställ börjat bli lite trådslitet. Passade även på att inhandla en flaska kedjespray, insektsborttagare och ett sexpack folköl:tummenupp

hur bra funkar deras underställ? transporterar de bort fukt? och hur är ryggskyddet att åka med? jag har ett biltema nu och det blir så sjukt varmt så det vill man ju inte använda.:huvet

hur bra funkar deras underställ? transporterar de bort fukt? och hur är ryggskyddet att åka med? jag har ett biltema nu och det blir så sjukt varmt så det vill man ju inte använda.:huvet

Köpte Lidl:s underställ förra året, fungerar perfekt.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar