pass/huvudform på nitro?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Funderar på att beställa mig en Nitrohjälm, närmare bestämt n700-v eller n800-v.
Ni som har såna hjälmar, vad e det för huvudtyp som hjälmen passar till? jag har ett ganska runt/fyrkantigt huvud/ansiktsform.
Kan inte hitta en affär i gbg som har såna så om nån visste en affär i området så hade det varit det absolut bästa.
Annars nöjer jag mig med att få reda på passformen i den.

Gärna om nån vet om dom e små eller stora i storlekarna. Har ingen hjälmvana, men jag testade en shoei XR-1000 häromdagen och medium-storlek var bra för mig.

Tacksam för svar :)

prova en.. det hjälper inte mycket vad andra säger.. den ska sitta på ditt huvud.. så leta upp någon som har en eller en handlare..

Jag har arai och ogk.. nitro passar inte mig så bra..

jo, vet att det e dumt, men eftersom det e ekonomin som styr så tycker jag nitro har bra o prisvärda hjälmar. Kanske någon som vet var dom finns i gbg eller i närheten då?

xXx40 skrev:
jo, vet att det e dumt, men eftersom det e ekonomin som styr så tycker jag nitro har bra o prisvärda hjälmar. Kanske någon som vet var dom finns i gbg eller i närheten då?
Har du kollat med Superbike? Nu kanske jag yrar, men har för mig att jag har sett dom hjälmarna där...

Och måste naturligtvis instämma med föregående talare, köp aldrig en hjälm som du inte provat, blir nästan garanterat ett dåligt köp. Den där extra tusenlappen lär du inte ha så stor glädje av i värsta fall...

Jag har "Arai-skalle" dvs lite avlångt, om man tittar uppifrån, och har även en Nitro som reservhjälm. Den sitter inte lika skönt och jag upplever den som rundare än Araien, dvs den trycker mer över pannan. Mitonga Racing i Malmö är väl generalagenter för Nitro så kika på deras hemsida efter närmaste återförsäljare.

jag kan ha agv men inte ogk.. kör med nitro och är grymt nöjd!!

mer än så kan jag inte hjälpa dig

xXx40 skrev:
Funderar på att beställa mig en Nitrohjälm, närmare bestämt n700-v eller n800-v.
Ni som har såna hjälmar, vad e det för huvudtyp som hjälmen passar till? jag har ett ganska runt/fyrkantigt huvud/ansiktsform.
Kan inte hitta en affär i gbg som har såna så om nån visste en affär i området så hade det varit det absolut bästa.
Annars nöjer jag mig med att få reda på passformen i den.

Gärna om nån vet om dom e små eller stora i storlekarna. Har ingen hjälmvana, men jag testade en shoei XR-1000 häromdagen och medium-storlek var bra för mig.

Tacksam för svar :)

Tjena vi kommer att finnas på mässan i GTB och ha ett duktigt lager med hjälmar och det blir priser som du kommer gilla. NITRO, OGK, SWIFT, NANKAI, Gimoto,

MVH
FREDDYRACING.com

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien