PartyPoker.com vinna ofta?

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
När man spela hold´em på partypoker.com så får man se sina 2 första kort innan man satsar några pengar... om man då drar sig ur varje gång man får dåliga kort utan att förlora nåntong sen bara satsar när man har bra kort... då vinner man juh :va

Varför gör inte alla så?

RF_Racing skrev:
När man spela hold´em på partypoker.com så får man se sina 2 första kort innan man satsar några pengar... om man då drar sig ur varje gång man får dåliga kort utan att förlora nåntong sen bara satsar när man har bra kort... då vinner man juh :va

Varför gör inte alla så?

Kallas Small och Big blind.

RF_Racing skrev:

Varför gör inte alla så?

Du måste ju dock lägga small blind resp big blind då och då.

Edit: fan vad seg jag är.

RF_Racing skrev:

Varför gör inte alla så?

Givetvis likadant på alla andra sidor när man kör en vanlig hold'em-match. Du kan ju köra på rätt länge om du bara vill satsa på säkra kort och kasta några sb eller bb, men du blir ju genomskådad fort när du väl satsar :död

Jovisst man förlorar juh en 5 spänn då och då.
Men om man byter bord ofta så är det nog ingen som reagerar... det tar tid! Men det verkar fungera någorlunda, jag har gått från 250 till 4797 nu på 1,5h. Om det nu hade varit riktiga pengar så hade jag kunnat köpa pizza nu :va .

RF_Racing skrev:
Jovisst man förlorar juh en 5 spänn då och då.
Men om man byter bord ofta så är det nog ingen som reagerar... det tar tid! Men det verkar fungera någorlunda, jag har gått från 250 till 4797 nu på 1,5h. Om det nu hade varit riktiga pengar så hade jag kunnat köpa pizza nu :va .

Testa ett bord med riktiga pengar......

Är det sant att partypoker.com är en försörjningsinrättning för idioter?

RF_Racing skrev:
Jag vågar inte :( det är nog inte samma sak där då alla vet va de gör :va
Alldeles riktigt. Jag spelade upp lekpengarna till en miljon vid både pokerstars och partpoker. Sen tröttnade jag. Försök göra om samma sak med riktiga pengar :lol

RF_Racing skrev:

jag gillade verkligen inte partypoker.com...går alldeles för fort...jag kan rekommender dig att prova spela sit&go-turneringar, de spelar jag mycket...man satsar kanske 1 euro, (vilket alla 10 runt bordet gör) sedan får du 1000 chips, den som kommer 3a får 2 euro, 2an får 3euro och vinnaren 5 euro...sedan kan man ju spela för mycket högre insatser, men du riskerar aldrig att förlora mer än insatsen...jag spelar på 24hpoker.com...

RF_Racing skrev:

No shit sherlock! :rolleyes:

Börja med att lära dig grundläggande Hold'em -regler... När du lärt dig reglerna tillräckligt väl för att börja spela så bör du köra ett par veckor med "fun/play-money"

SEN kan du om du vill spela bort lite riktiga pengar...

...och OM du bestämmer dig för att spela för riktiga pengar kan jag rekomendera dig att spela vid de billigaste "Sit & Go"-borden... För en dollar kan du då få spela upp till en timme vilket gör det till ett prisvärt alltenativt där spelet är betydligt bättre än vid monopolpenga-borden...

mb skrev:
Alldeles riktigt. Jag spelade upp lekpengarna till en miljon vid både pokerstars och partpoker. Sen tröttnade jag. Försök göra om samma sak med riktiga pengar :lol

Hur menar du nu? Är det något lurt :eek:

t-rex skrev:
Hur menar du nu? Är det något lurt :eek:

Folk spelar inte seriöst när det inte gäller riktiga pengar. Sedan är det ju inte säkert att du vinner i slutändan för att du har bäst kort på hand ! Du kan ju dessutom sitta på en fin hand medans motståndaren sitter på ett monster. Eller så bettar han så stark att du tror han sitter på underbara kort. Sedan när du får skitfina kort kanske du får skitdåligt betalt för den.

Be skrev:
Folk spelar inte seriöst när det inte gäller riktiga pengar. Sedan är det ju inte säkert att du vinner i slutändan för att du har bäst kort på hand ! Du kan ju dessutom sitta på en fin hand medans motståndaren sitter på ett monster. Eller så bettar han så stark att du tror han sitter på underbara kort. Sedan när du får skitfina kort kanske du får skitdåligt betalt för den.

Så orättvist och fuskigt det verkar!

t-rex skrev:
Så orättvist och fuskigt det verkar!

Nja, även den sämsta spelaren vid bordet kommer att vinna ibland.. enbart pga att han/hon har turen med sig. Så allt handlar inte om skicklighet i poker.

Men asså, säg att man spelar 3 spel på varje bord innan man byter.
Tex 100 bord ger 300 olika händer, då borde man juh få bra kort på någet... jag orkar inte räkna på statistik men säg att man förlorar 20 på att sitta 20 min så tycker jag nog att man borde tjäna in de pengarna på att fega?

RF_Racing skrev:
så tycker jag nog att man borde tjäna in de pengarna på att fega?

Du måste alltid betala blinds för att få din första hand vid ett bord.. om du då byter bord efter var tredje giv innebär det att du MINST betalar blinds för var tredje hand.(du kan dessutom åka på blinds för att du får den platsen vid bordet) Då får då alltså betala blinds OFTARE än vad du får om du sätter dig vid ett tio-bord då du får 80% av starthänderna "gratis"..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg