Partylek / Festtävling

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Nu börjar det dra ihop sig till studenten och vi har planerat in en klassfest, där jag tog på mig ansvaret för att göra någon form av 5-kamp / 10-kamp i lag.

Jag söker efter roliga, gärna lite grova "lekar", som skapar skratt och funkar bra efter ett par öl.
De får dock inte ta flera timmar att genomföra.
Det kan både vara tävlingar/lekar där en person från varje lag är inblandad eller hela laget.
Har redan finkammat google men de som finns är antingen för barn eller så tycker jag inte dom passar.

Ifall ni sitter inne på några personliga, roliga partytävlingar är jag idel öra. :)

MVH Victor

Ölhävning är en fin en. Snabbast att häva i sig en 33 cl öl. Går att göra på någon sekund med övning. Inget sugrör i botten eller sånt, bara hederligt skak. Tips från coachen är att köra på rumsvarm öl och lättöl om man ska häva flera/pers.

Hehe jo klädstrecket funkar, men det känns av nån anledning mer som en insparkslek än att det passar på en avslutningsfest.

Ölhävartävling är helt klart ett alternativ.
Hade tänkt mig ett antal olika tävlingar där några är för en person ur varje lag och några är för hela laget, och sedan får de poäng efter i vilken ordning lagen kommer när de slutfört uppgiften.

Några har jag redan klara, exempelvis där en korv(en med skinn) hänger fast kring magen i ett snöre mellan benen och man måste gunga upp korven och bita tag i den.

Tråd och bitsocker.

Trä tråden runt sockerbiten, stoppa den andra änden i munnen och sen är det bara att vispa med tungan. Försten med sockerbiten i munnen vinner.

Irlendsk julafton :D
Alltid lika kul och se när folk lägger sej på en gräsplan med festkläderna på.

Knyta fast en bit snöre i gylfen med en penna i andra änden, sen försöka få ner pennan i en ölflaska.
Svårare än vad man tro!

Fast den bästa partyleken är ändå brottning!!!

dra till en cykelaffär, fråga efter gammla cykelslangar (tex 4 st),
tillverka två st "gummiband" av dessa. fäst dom i marken med nått lämpligt så att dom inte lossnar, andra änden/ändarna ska sättas runt deltagarens fötter, sen ska dom försöka gå så långt dom kan o sätta ner en flaska eller nått. den som kommer längst vinner.

Bra förslag! Både sockerbiten och cykelslangen.

Hade funderat på den irländska julaftonen innan, men av nån anledning tror jag det blir svårt att få dom att ramla när dom har sina finare kläder på sig, och om dom skulle göra det kommer jag få skit för det :brinnerup

köp gröna gelé grodor på smågodisavdelningen. Stoppa en i munnen o den som spottar den längst vinner....

Lite saker som vi pysslade med under nollningen när jag började läsa på universitetet:

Som Visby skrev fas med en gummibjörn uppkörd i ena näsborren, håll för den andra och blås till, lite mer jämn svårt för alla, vet ej hur dant folk hos er ser på att trycka upp saker i näsan dock...

En annan sak man kan göra är ju att ta 2 eller 3 st tombackar/lag (antalet får anpassas till hur många som är med i laget...) och sedan ska man mha dessa förflytta laget runt en bana, ramlar någon ner är det bara till att börja om :tungan

Att bokstavera saker med röven, en deltagare får ett ord och ska sedan mha sin bakdel rita bokstäver i luften och övriga lagkamrater ska så klart få fram det till rätt ord.

Vet inte hur mycket av ert glada barnasinne ni har kvar, men hos oss ledde samtliga aktiviteter till en hel del skratt

Klassfest, antar ni känner varandra rätt bra, men denna lek kanske mer är för kompisgäng men jag skriver ändå :)

en "helt vanlig" tipspromenad.

På fråga 1 tex, så skriver man tre namn på personer som är med på festen. I detta fall kan det ju vara bra med tjejer, för att skapa än mer förvirring. ;) Och tänk på att det alltid är roligast att göra detta om folket är ovetande om det!

1) Vem suger bäst?
Hålla händerna bakom ryggen och dricka något med hjälp av smalt sugrör.

2) Vem är smidigast?
Gummiband under näsan som man ska få ner till halsen

3) Vem har störst?
Mäta vad som

4) Vem får upp den först?
Ha en tändsticka i munnen och få upp den i näsan

5) Vem är störst i käften?
Äta något

6) Vem är sötast?
Äta pariserbulle utan att slicka sig runt munnen

7) Vem blir full snabbast?
Halsa

8) Vem är snabbast?
Toapapper - få av det från rullen snabbast

9) Vem har bäst hålvana?
Få ner penna/tampong i flaska

10) Vilka kramas bäst?
Blåsa upp ballong och krama sönder tillsammans med någon

11) Vem är surast?
Äta citron utan att göra miner

12) Vem flyger längst?
Vika ett flygplan av papper och kasta

13) Vem tar snabbast ett nummer?
Säga namn de ska leta upp telefonnummer till ur telefonkatalog

14) Vem är händigast?
Använda konstiga köksredskap som de får välja mellan, för att sedan skala en potatis med

15) Vem får sex lättast?
Använda tärning

16) Vem orkar längst?
Arga leken

ett tips till förra tipset föresten; när jag var med om detta så hade värdarna varit så duktiga och smarta att dom hade samtliga frågor med stor text på varsitt A4, så dom behövde inte hela tiden ställa om frågorna eller bli något tjat what-so-ever, dom klistrade helt enkelt upp samtliga papper på väggen och sedan gick vi igenom fråga för fråga och funderande samt asgarvade.

Burning arse

Två man/ kvinnor ställer i en sjö med vatten upp till halva vaden eller framför en hink med vatten (står nakna nedtill). Knip fast lite dasspapper mellan skinkorna och låt pappret hänga ned till marken eller precis vi vattenkanten (ungefär som om det var en svans) Ge de två deltagarna (kan vara flera samtidigt naturligtvis) var sin öppnad ny ölflaska. På signal tänder en funktionär på pappret längst ned. Samtidigt som pappret tänds på får deltagarna börja dricka upp sin öl. Så fort ölen är tom får man sätta sig ned i hinken eller i vattnet och släcka pappret. Hinner man inte dricka upp ölen tillräckligt snabbt blir man/ får man "burning arse".....

Burning arse

Två man/ kvinnor ställer i en sjö med vatten upp till halva vaden eller framför en hink med vatten (står nakna nedtill). Knip fast lite dasspapper mellan skinkorna och låt pappret hänga ned till marken eller precis vi vattenkanten (ungefär som om det var en svans) Ge de två deltagarna (kan vara flera samtidigt naturligtvis) var sin öppnad ny ölflaska. På signal tänder en funktionär på pappret längst ned. Samtidigt som pappret tänds på får deltagarna börja dricka upp sin öl. Så fort ölen är tom får man sätta sig ned i hinken eller i vattnet och släcka pappret. Hinner man inte dricka upp ölen tillräckligt snabbt blir man/ får man "burning arse".....

fy fan vad underbar!!!! :rofl:rofl:rofl

Burning arse

Hahaha :D:D
Jävla oflyt att vi inte har tillgång till vatten :gnissla

snuskiga/roliga detaljer?

(kommer själv leda/köra tipspromenaden under midsommar, kommer bli roligt som fan)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph