Partiledardebatten på SVT2

Kneedrag

Guest
Jag gillar inte Mona eller Rainer, varken grön röra eller naziextrimister lockar.Mitten är bara jobbig. Vad ska man rösta på?
 

Kneedrag

Guest
Ja, du är ju kommunist. Åly är din man.

Jag är ingen kommunist.


Vad skulle du göra och vad skulle du förändra om du fick vara statsminister?.

Om man får leka med tanken lite så har jag många önskningar.
Ok ok vissa går inte att genomföra men nu tycker jag vi kan ha lite kul här.:)

Sporthoj partiet/Vi unga

1. Folk som går på socialbidrag måste komma ut och arbeta. För att få bidrag tycker jag att man kan städa upp skräp i sitt område, rensa skogen, tvätta bort klotter eller annat lätt jobb m,m man kan göra om man har två armar och två ben 4-5 timmar per dag resten av tiden kan de söka jobb. För att behålla bidrag måste man närvara och jobba. Eller utbildning.

2. Invandarare ska lära sig svenska på samma sätt de använder i Danmark . De ska informeras grundligt vad för lagar och regler som gäller här. Samt att den svenska kulturen ska respekteras och de ska inte vara rädda att anamma den. Man ska inte kunna gå SFI hela tiden och gång på gång misslyckas (en del lever på det, man får betalt och lyckas du inte kan du forsätta få betalt japp fick höra av en invandrare från SFI som vill jobba och inte leva på bidrag):död

3. Starta företag bidrag höjs till dem som inriktar sig på teknik, utveckling och miljöteknik alltså de som kan exportera mycket till utlandet.

4. Mycket forksnings bidrag till företag som utvecklar produkter och producerar dem i Sverige.

5. Göra det lönsamt och enkelt att ha kvar företag i Sverige istället för att flytta dem utomlands. Ifs svårt då rik alltid vill ha mer och mer, ingen nöjer sig med 200 miljoner i vinst utan de ska fördubblas hela tiden.

6. Lag om förbud. Ingen ska få bonus för att man sparkar exempel 600 personer och flyttar allt utomlands.

7. Nya diselbilar drar mycket lite soppa och ska vara billigt beskattade.

8. Brottslingar som begår brott ska jobba av skulden (med jobb i fängelset) pengarna går till offret eller offrets familj.

9. Skatte nivån behåller vi som den är. Men genom att satsa på företag m,m får fler jobb kan kanske skatteintäkter öka.
Då vill jag öka utgifter till så pansionärer får det bättre och skolan .vård och unga vill jag också satsa på.

10. Miljöbilspremien tas tillbaka.

11. Det ska vara slut med bemanningsföretag och läkare som sjukskriver sig men jobbar på bemanning istället.


ja det var några tankar jag har...

skriv ner era nu.... vad skulle du förändra!?
 

Kneedrag

Guest
Jag skulle införa obligatoriska kurser i meningsbyggnad, särskrivning och stavning.

Jag skulle gå en kurs om att sluta gnälla på folk som har dyslexsi.
Btw det var mycket du skulle göra och förändra om du var statsminister, bra fantasi du. Ha ha

Dyslektiker brukar ha företag som är mycket inriktade på teknik och utveckling. Tydligen tänker dyslektiker utanför boxen mer än vad en vanliga svenssons gör inte konstigt då de växer upp med ett handikapp som gör att man löser saker och ting på ett annat sätt.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag är ingen kommunist.


Vad skulle du göra och vad skulle du förändra om du fick vara statsminister?.

Om man får leka med tanken lite så har jag många önskningar.
Ok ok vissa går inte att genomföra men nu tycker jag vi kan ha lite kul här.:)

Sporthoj partiet/Vi unga

1. Folk som går på socialbidrag måste komma ut och arbeta. För att få bidrag tycker jag att man kan städa upp skräp i sitt område, rensa skogen, tvätta bort klotter eller annat lätt jobb m,m man kan göra om man har två armar och två ben 4-5 timmar per dag resten av tiden kan de söka jobb. För att behålla bidrag måste man närvara och jobba. Eller utbildning.

2. Invandarare ska lära sig svenska på samma sätt de använder i Danmark . De ska informeras grundligt vad för lagar och regler som gäller här. Samt att den svenska kulturen ska respekteras och de ska inte vara rädda att anamma den. Man ska inte kunna gå SFI hela tiden och gång på gång misslyckas (en del lever på det, man får betalt och lyckas du inte kan du forsätta få betalt japp fick höra av en invandrare från SFI som vill jobba och inte leva på bidrag):död

3. Starta företag bidrag höjs till dem som inriktar sig på teknik, utveckling och miljöteknik alltså de som kan exportera mycket till utlandet.

4. Mycket forksnings bidrag till företag som utvecklar produkter och producerar dem i Sverige.

5. Göra det lönsamt och enkelt att ha kvar företag i Sverige istället för att flytta dem utomlands. Ifs svårt då rik alltid vill ha mer och mer, ingen nöjer sig med 200 miljoner i vinst utan de ska fördubblas hela tiden.

6. Lag om förbud. Ingen ska få bonus för att man sparkar exempel 600 personer och flyttar allt utomlands.

7. Nya diselbilar drar mycket lite soppa och ska vara billigt beskattade.

8. Brottslingar som begår brott ska jobba av skulden (med jobb i fängelset) pengarna går till offret eller offrets familj.

9. Skatte nivån behåller vi som den är. Men genom att satsa på företag m,m får fler jobb kan kanske skatteintäkter öka.
Då vill jag öka utgifter till så pansionärer får det bättre och skolan .vård och unga vill jag också satsa på.

10. Miljöbilspremien tas tillbaka.

11. Det ska vara slut med bemanningsföretag och läkare som sjukskriver sig men jobbar på bemanning istället.


ja det var några tankar jag har...

skriv ner era nu.... vad skulle du förändra!?

Håller med om det mesta där!
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
7. Nya diselbilar drar mycket lite soppa och ska vara billigt beskattade.

Men vräker ur sig kväveoxid såvida du inte kör t.ex. adblue. Men då får man leva med att det luktar piss under förhållanden då det inte fungerar.

Jag är kluven i frågan. Självfallet vill jag att diesel ska vara billigare att skatta så man kan köra billigare. Men ska man leva som man lär och tänka på skador till följd av avgaser är diesel värre. Visst att en direktinsprutad bensinare också får lite NOx, men långt ifrån samma volymer.

Diesel har lite lägre CO2 (som bara går sänka genom minskad förbrukning. Men själv skiter jag högaktningsfullt i CO2) men högre NOx. Så dieselavgaser är faktiskt giftigare än bensin.


Edit: Jag hade också väldigt många tyckanden om vad som borde göras åt en hel del. Sedan började jag skrapa lite på ytan av några problem och insåg att det är långtifrån "bara".
Nuförtiden försöker jag vara försiktig med åsikter i ämnen jag inte är insatt i.
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag är ingen kommunist.
Du är en flitig försvarare av LO-fackens maffiametoder. Du är definitivt kommunist.
Vad skulle du göra och vad skulle du förändra om du fick vara statsminister?
1. Rak skatteskala, 25% oavsett inkomst.
2. 500 kr i sjävrisk för alla former av vård.
3. Avskaffa landstingen och privatisera alla sjukhus.
4. Privatisera SJ, bilprovningen, posten, systembolaget och en drös till.
5. Avskaffa LAS och liknande kommunistiska obstruktionsverktyg.
6. Kraftigt sänkt moms på tjänster för privatpersoner.
7. Dubbla straffskalorna för våldsbrott.
8. Gå med i NATO.
9. Inför Euron utan folkomröstning.
10. Bygg ut kärnkraften.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Med stor risk att bli kallad kommunist så...vilka länder går bäst i världen just nu och vilken typ av styre har de? Något verkar de kunna de där kommunisterna då de sakta handlar upp oss export länder ;) Mona kan vi klara oss utan och skulle gärna slippa Fredrik,Lars,Maria osv.De är alla odugliga så någon promenad till vallokalen kommer nog bli överhoppad iår.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top