Parkeringsskada/vandalisering

Myskryp

Kör inte om civilsnutar...
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
VFR
J....R skrek jag, IDIOTER, när jag insåg för ett par dagar sedan att nån sett till att välta hojen. Brukar vara sansad men kände att adrenalinet forsade, kanske tur ändå att jag inte tog personen på bar gärning. Hade precis servat hojen, dessutom lackat om nästan allt och satt på nya dekaler. Nu har alltså nån idiot typ backat på hojen så att den vält. Följder: trasiga kåpor (bitar har gått av), fotpinne av, backspegel paj, styre snett, slipon buckligt (köpt i sommar) m.m.
Hojen stod under ett silvrigt kapell i Farsta. Jag såg hojen på morgonen men sedan var den ikull när jag kom hem vid 23-tiden. Alltså har någon gjort detta under dagen eller kvällen så någon borde ha sett/hört något. Tacksam för alla tips så att rättvisa skipas!!!
Nån som vet om nåt tar skada av att hojen ligger ner under flera timmar, det verkade inte som att nått läckt?
Kapellet gick det naturligtvis också hål i, inte för att jag bryr mig så mycket om det just nu men får man ett nytt på försäkringen?
Ska besiktiga skadorna nästa vecka om jag kan köra med snett styre o allt, annars blir det väl bärgning.
 
Myskryp skrev:
J....R skrek jag, IDIOTER, när jag insåg för ett par dagar sedan att nån sett till att välta hojen. Brukar vara sansad men kände att adrenalinet forsade, kanske tur ändå att jag inte tog personen på bar gärning. Hade precis servat hojen, dessutom lackat om nästan allt och satt på nya dekaler. Nu har alltså nån idiot typ backat på hojen så att den vält. Följder: trasiga kåpor (bitar har gått av), fotpinne av, backspegel paj, styre snett, slipon buckligt (köpt i sommar) m.m.
Hojen stod under ett silvrigt kapell i Farsta. Jag såg hojen på morgonen men sedan var den ikull när jag kom hem vid 23-tiden. Alltså har någon gjort detta under dagen eller kvällen så någon borde ha sett/hört något. Tacksam för alla tips så att rättvisa skipas!!!
Nån som vet om nåt tar skada av att hojen ligger ner under flera timmar, det verkade inte som att nått läckt?
Kapellet gick det naturligtvis också hål i, inte för att jag bryr mig så mycket om det just nu men får man ett nytt på försäkringen?
Ska besiktiga skadorna nästa vecka om jag kan köra med snett styre o allt, annars blir det väl bärgning.

Fick min ZXR påbackad förra året så att den välte. Repiga kåpor samt ett buckligt avgasrör som följd!!

Fick tag på gubben som gjort det, så det gick på hans försäkring!!

Men tråkigt är det!

MVH Martin
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top