Parkeringsbot

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Idag fick jag en parkeringsbot när jag stod på mitt vanliga ställe utanför ett internetcafe. Jag hade ställt mig på den 1 meters smala trottoaren och får 700kr i böter. Kan jag yrka på att jag bara stannade för att gå på toa eller att jag inte kan betala den då jag är student och inte har någon inkomst? :va

// Erik

Surt som fan! Ta av plåten nästa gång pu parkar:tummenupp

Javisst. Kontakta en advokat - begär rättshjälp och sätt en hel skattefinansierad nation i arbete.

du kan ju försöka tjabba om att du hade köpt en parkeringsbiljett men att den måste blåst av eller blitt stutel? vad vet jag. :(
Sätt fast reggskyllten med karbord så lägger du den i kutsen nästa gång du är på internetcafet så slipper du böter.:D

Elfie skrev:
2550454 Idag fick jag en parkeringsbot när jag stod på mitt vanliga ställe utanför ett internetcafe. Jag hade ställt mig på den 1 meters smala trottoaren och får 700kr i böter. Kan jag yrka på att jag bara stannade för att gå på toa eller att jag inte kan betala den då jag är student och inte har någon inkomst? :va

// Erik

har du inga stålar kan du inte köra hoj...:huvet

Elfie skrev:
2550454 Idag fick jag en parkeringsbot när jag stod på mitt vanliga ställe utanför ett internetcafe. Jag hade ställt mig på den 1 meters smala trottoaren och får 700kr i böter. Kan jag yrka på att jag bara stannade för att gå på toa eller att jag inte kan betala den då jag är student och inte har någon inkomst? :va

// Erik

Du menar inte att det kom som en överraskning att man inte får stå på trottoaren?
Det hjälper föga att säga att du bara var inne och pissade eller att lappen blåst bort, DU STOD PÅ TROTTOAREN PUCKO!

Det är där min synskadade farmor försöker ta sig fram, mellan idiotparkerade fordon av alla slag.
Hoppas att det är din motorcykel hon knuffar omkull nästa gång hon snubblar och slår sig halft fördärvad.

GuW skrev:
2550497 Du menar inte att det kom som en överraskning att man inte får stå på trottoaren?
Det hjälper föga att säga att du bara var inne och pissade eller att lappen blåst bort, DU STOD PÅ TROTTOAREN PUCKO!

Det är där min synskadade farmor försöker ta sig fram, mellan idiotparkerade fordon av alla slag.
Hoppas att det är din motorcykel hon knuffar omkull nästa gång hon snubblar och slår sig halft fördärvad.

Tack för din kommentar, glömde skriva att totalt onödiga inlägg inte behövdes skrivas... :mad:

GuW, även om du har rätt i sakfrågan så kanske du ska lära dig hur man för sig rent allmänt och framför allt uttrycker sig på ett forum för likvärdiga (förutom du då).

GuW skrev:
2550497 Du menar inte att det kom som en överraskning att man inte får stå på trottoaren?
:rofl

Elfie skrev:
2550507 Tack för din kommentar, glömde skriva att totalt onödiga inlägg inte behövdes skrivas... :mad:

Det var inte onödigt, det lärde dig att inte parkera på trottoarer.
Att kalla dig pucko var kanske lite onödigt, men det är inte alls länge sedan jag såg en synskadad snubbla över en vanlig trampcykel som stod felparkerad, och slog upp ögonbrynet rejält samt fick styret i magen.
Hade jag fått tag på den personen så hade jag sagt betydligt värre saker.

Sedan förklarade jag att du inte har någon chans att överklaga, eftersom felet inte var att du inte hade betalat, utan att du stod på fel ställe.
Du kan komma med undanflykter tills du blir blå i ansiktet, det spelar ingen roll om du bara ska in och pissa, du kan stå på en p-plats ändå.
Det spelar ingen roll att du hade betalat och att lappen blåst bort, du stod inte på en betal-p-plats, du stod fel.

GuW skrev:
2550569 Det var inte onödigt, det lärde dig att inte parkera på trottoarer.
Att kalla dig pucko var kanske lite onödigt, men det är inte alls länge sedan jag såg en synskadad snubbla över en vanlig trampcykel som stod felparkerad, och slog upp ögonbrynet rejält samt fick styret i magen.
Hade jag fått tag på den personen så hade jag sagt betydligt värre saker.

Sedan förklarade jag att du inte har någon chans att överklaga, eftersom felet inte var att du inte hade betalat, utan att du stod på fel ställe.
Du kan komma med undanflykter tills du blir blå i ansiktet, det spelar ingen roll om du bara ska in och pissa, du kan stå på en p-plats ändå.
Det spelar ingen roll att du hade betalat och att lappen blåst bort, du stod inte på en betal-p-plats, du stod fel.

Okey, tack för förklaringen men det som lärde mig att inte parkera på trottoaren igen var bötern :tungan

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025